Hollanda merkezli fintech şirketi AdviceRobo ile iş birliğine başlayan Aktif Bank, kredilendirmede alternatif ve yenilikçi bir skorlama metodu uygulayacak. Bu çalışma çerçevesinde, yeterince kredi değerleme verisi bulunmayan müşteriler, Aktif Bank’ın dijital bankası N Kolay üzerinden, yeni nesil skorlama yöntemiyle kredi alabilecek.
Pınar Yılmaz: ''Yeni nesil skorlama ile finansal kapsayıcılığı desteklemeyi hedefliyoruz''
Aktif Bank Perakende ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Pınar Yılmaz, “Yenilikçi finans analitiği şirketi AdviceRobo ile yaptığımız iş birliği çerçevesinde, yeterli derinlikte kredi geçmişi olmayan müşterilerimizin kişiselleştirilmiş testleri tamamlamalarını isteyeceğiz. Testler neticesinde psikometrik skorlama yöntemiyle kredi kullandırımı yapmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin en kapsayıcı, en sevilen, en fazla müşteri tabanına sahip dijital bankası olma hedefiyle sürekli geliştirdiğimiz N Kolay üzerinden yürüteceğimiz bu projeyle finansal kapsayıcılığı daha fazla destekleyeceğimize inanıyoruz. Bankamızın yeni deneyimlere olan iştahını temsil eden bu gibi inovatif çalışmalara devam edeceğiz.” dedi.
Diederick van Thiel: ''Aktif Bank ile iş birliğimiz bizi heyecanlandırıyor''
AdviceRobo CEO’su Diederick van Thiel ise “Aktif Bank ile yaptığımız bu iş birliğinden dolayı heyecan duyuyoruz. Aktif Bank, güçlü girişimci ruhu ve dijital dönüşümdeki öncülüğü ile Türkiye’nin en yenilikçi finansal hizmet şirketlerinden biri. Öncü küresel finansal risk uzmanlarından biri olarak AdviceRobo ile çalışmanın sunduğu potansiyelin Aktif Bank için faydalı olacağına inanıyoruz. Tüketicilerin kredilere ve diğer finansal hizmetlere sorunsuz erişim beklediği dijital çağda, bu yenilikçi iş birliği sayesinde Aktif Bank’ın güçlü büyümesini ve Türkiye’de finansal kapsayıcılığın artmasını destekleyeceğiz.” şeklinde konuştu.
Sosyallik, finansal beceriler gibi özellikler puanlanıyor
Kredi değerlendirme süreçlerinde kullanılan testlerde, diğer çalışmalardan farklı olarak kişinin finansal becerileri, borç tutumu, memnuniyet, güven ve sosyallik gibi özelliklerine odaklanılıyor. Bu özelliklere yönelik tutum ve davranışlar, müşterinin ödeme alışkanlıklarını tahmin etmekte kullanılıyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SANAYİ HABER AJANSI