Çin-Avrupa ekspres trenleri, Çin ile Avrupa arasında ve Kuşak ve Yol güzergâhındaki ülkeler arasında uluslararası demiryolu taşımacılığını gerçekleştiriyor. Son 10 yılda, ilgili ülkelerin birlikte çalışmasıyla Asya-Avrupa nakliyatında yeni bir dönem başladı ve bu trenler, Kuşak ve Yol inşasının sembolü haline geldi.
Çin-Avrupa ekspres trenleri, Çin ile Avrupa arasında ve Kuşak ve Yol güzergâhındaki ülkeler arasında uluslararası demiryolu taşımacılığını gerçekleştiriyor. Son 10 yılda, ilgili ülkelerin birlikte çalışmasıyla Asya-Avrupa nakliyatında yeni bir dönem başladı ve bu trenler, Kuşak ve Yol inşasının sembolü haline geldi.
Yakın zamanda düzenlenen Çin-Avrupa Demiryolu Ekspresi İşbirliği Forumu’nda, Çin ve diğer ülkeler arasında belirlenen sabit seferlere, hatlara, sefer yoğunluğuna ve işlem sürelerine sahip 5 demiryolu hattının açıldığı ve bu kapsamda 80 seferin gerçekleştirildiği belirtildi.
Çin’in Xi’an şehrinden Almanya’nın Duisburg kentine kadar olan ekspres tren seferi, her çarşamba ve cumartesi günleri Xi’an’dan hareket ediyor. 9 bin 908 kilometrelik bu yolculuk, önceki sürelere göre yüzde 30 daha kısa sürüyor.
Çin-Avrupa demiryolu ekspresi için batı, orta ve doğu olmak üzere toplam 3 ana taşıma hattı bulunuyor. Bu hatlar, Çin’de 112 şehre ve Avrupa’da 25 ülkede 200’den fazla kente ulaşıyor.
Demiryolu ağının genişlemesi sayesinde sınır kapılarının kapasiteleri arttı. Yeni Avrasya kara köprüsünün doğu ucunda bulunan Lianyungang şehrinden başlayan Çin-Avrupa demiryolu ekspresi, bu şehri Orta Asya için önemli bir deniz bağlantı noktası haline getirdi. Buradan gönderilen ürünler, 150’den fazla ülke ve bölgedeki yaklaşık bin limana ulaşabiliyor.
Son 10 yılda, Çin-Avrupa demiryolu ekspres seferlerinin toplam sayısı 77 bine ulaştı. Taşınan 7,31 milyon TEU konteynerin toplam değeri 340 milyar doları aştı. Çin’den Avrupa’ya gönderilen ürün çeşitleri, başlangıçta cep telefonu ve bilgisayardan, şimdi otomobil, makine ve elektronik ürünlere kadar 53 farklı kategoriye genişledi. Avrupa’dan Çin’e getirilen ürünler ise odun, otomobil, makine, gıda ve tıbbi cihazları içeriyor.
Çin-Avrupa demiryolu ekspresi, iki bölge arasında kara taşımacılığının yeni bir kanalı oldu ve bu hizmet, güzergâhındaki insanlara büyük fayda sağladı. Deniz, kara ve hava taşımacılığının entegrasyonuyla, Çin-Avrupa demiryolu ekspresinin kapasitesinin daha da artması bekleniyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SANAYİ HABER AJANSI