Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş, yatırımcılarını bilgilendirdi.
Kamuyu Aydınlatma Platformuna (KAP) yapılan açıklamada, şunlar kaydedildi:
''Şirketimiz Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş'nin yüzde 100 hissesine sahip olduğu Pasifik Eurasia Demiryolu Tren işletmeciliği A.Ş'nin (Pasifik Eurasia DTİ) özel tren işletmeciliğine başladığını 10 Ekim 2024 tarihinde duyurmuştuk. Türkiye'de uluslararası demiryolu taşımacılığı alanında faaliyet gösteren ilk demir yolu tren işletmecisi unvanına sahip olan Pasifik Eurasia DTİ, 18 Ekim 2024 tarihinde İstanbul/Halkalı'dan Avrupa/ Budapeşte'ye ilk ihracat trenini gerçekleştirmiş olup, Halkalı-Kapıkule arasında bugüne kadar karşılıklı 80 blok tren seferi gerçekleştirilmiştir. Uluslararası demiryolu taşımacılığında Avrupa taşımalarının büyük çoğunluğu İstanbul Avrupa yakasında Halkalı lojistik merkezinden Kapıkule'ye ve devamında Avrupa'ya yapılmaktadır. Bu nedenle ülkemizin en önemli sanayi ve ticaret merkezlerinden biri olan körfez bölgesinden çıkan yükler önce karayoluyla İstanbul Avrupa yakasına taşınmakta ve sonrasında demiryoluyla Halkalı'dan Avrupa'ya devam etmektedir. Bu, lojistik maliyetleri artırmakla birlikte trafik ve çevreye olan etkisi açısından da olumsuz bir durum yaratmaktadır. Pasifik Eurasia DTİ, yukarıdaki hususları da göz önüne alarak Anadolu'dan özellikle körfez bölgesinin ihracat/ithalat yüklerini İzmit Köseköy Lojistik Merkezi'nden Marmara'yı kullanarak direkt Kapıkuleye ve devamında Avrupa'ya ulaştırmak veya tersi yönde olmak üzere haftada iki düzenli blok tren seferi başlatmıştır. Bu kapsamda, Çekya'dan çıkan otomobil yüklü ilk blok tren Marmaray'ı geçerek İzmit/Köseköy Lojistik Merkezi'ne ulaşmıştır. Bu trenimiz Pasifik Eurasia DTİ olarak, Avrupa'dan direkt Asya'ya gerçekleştirdiğimiz ilk tren olma özelliğine sahiptir. 2025 yılında İzmit Köseköy Lojistik Merkezi'nden Avrupa'ya, başta otomobil yükü olmak üzere, ihracat / ithalat trenlerinin artarak devam edeceğini, bu durumun hem şirketimizin ciro ve gelirlerine olumlu katkı sağlayacağını hem de Anadolu sanayici ve ihracatçılarının lojistik süreçlerini kısaltacağını ve karbon ayak izinin de azaltılarak çevreye olumlu katkı sağlayacağını öngörmekteyiz.''
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ