Türk savunma ve havacılık sanayii şirketlerinden Alp Havacılık, kritik bir tasarım ve üretime faaliyetine daha imza atarak kule sistemlerinde yer alan ‘Rulman Dişli’ döner dişilileri üretecek.
Eskişehir’de yerleşik Alp Havacılık şirketi; birçok uluslararası askeri sabit kanat platformlar ile S-70 Black Hawk, S-70 Seahawk, S-76, S-96, CH-47, CH-53, T-70, GÖKBEY, ATAK-II, KAAN, Boeing ve Airbus serisi yolcu uçakları için alt sistem üretimi gerçekleştiriyor.
Sikorsky, Honeywell ve Collins gibi devler için dişli üretimi gerçekleştiren Alp Havacılık, havacalıkta elde ettiği dişli üretim tecrübesini kule sistemlerinde kullanılan Rulman Dişli’lere de aktarıyor. Alp Havacılık, özellikle kara ve deniz platformlarında yoğun olarak kullanılan sistemlerin hassas bir şekilde dönüşünü sağlayan ‘Slewing Bearing’ dişilileri konvansiyonel yöntemlerin dışında tasarlıyor.
ASELSAN’ın güveni doğrultusunda yapılan iş birliği kapsamında ‘Advanced Slewing Bearing’ adlı ürünü tasarlayan Alp Havacılık, ürünün tasarımında diğer mekanizmalarından farklı, hassasiyet ve performans problemlerini oldukça asgariye indirecek yeni nesil metal yapıştırma teknolojisi esaslı özel bir çalışma yapıyor. Tasarlanan ürün, muhtelif döner tabla ve kule sistemlerine kullanılabilecek.
Bu alandaki patentli teknolojisi ile dünyada ilk olmak isteyen Alp Havacılık, bu sayede çok daha yüksek yüklere maruz kalabilen ve rulman yataklarını daha kullanışlı hale getiren bir ürünü ortaya çıkartmayı hedefliyor.
Bahsi geçen döner dişililer, özellikle kara ve deniz araçlarının kule sistemlerinden enerji ve iş makinalarına kadar birçok sivil ve askeri alanda kullanıyor. Alp Havacılık, bu alanda ortaya koyduğu vizyon ve teknik kabiliyetleri çerçevesinde ihracat odaklı bir anlayış sergiliyor.
Halihazırda Alp Havacılık, 1.2 metre çapa kadar döner dişli imalatı gerçekleştirebiliyor. Bahsi geçen 1.2 metrelik çap ve altı, mevcut pazarın yaklaşık %80’ine tekabül ediyor.
Özellikle kuledeki silah sisteminin hedefe hassas ve sağlıklı angajman gerçekleştirebilmesi için bahsi geçen döner dişlinin hassasiyetinin oldukça yüksek olması gerekiyor.
Kaynak: SASAD