Avrupa iş çevrelerinden Çin menşeli elektrikli araçlara vergi uygulanması kararına tepki

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Çin menşeli elektrikli araçlara süresi beş yıl olan anti-sübvansiyon vergisi uygulanmasını içeren teklifi dün onayladı.

Avrupa iş çevrelerinden Çin menşeli elektrikli araçlara vergi uygulanması kararına tepki
Yayınlama: 05.10.2024
3
A+
A-

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Çin menşeli elektrikli araçlara süresi beş yıl olan anti-sübvansiyon vergisi uygulanmasını içeren teklifi dün onayladı.

AB Komisyonu eski Başkanı Jose Manuel Barroso, CGTN’e verdiği röportajda, bunun bir ticaret savaşına yol açmamasını umduğunu belirterek küresel siyasi atmosferin daha karmaşık hale geldiğini kaydetti.

AB Komisyonu’nda görev yaptığı 10 yıl boyunca Çin’le 10 kez zirve toplantısı yaptığını hatırlatan Jose Manuel Barroso, sorunları yapıcı bir şekilde çözmeye çalıştıklarını ve bazen anlaşmazlıkların da ortaya çıktığını ancak genel olarak işbirliğine odaklandıklarını ifade etti.

Jose Manuel Barroso, ancak son girişimin işbirlikçi olmadığını ve bu nedenle diyaloğu teşvik etme, sorunların tırmanmasını önleme ve çözümleri yükseltmenin çok önem taşıdığını belirtti.

Almanya Başbakan Yardımcısı, Ekonomi ve İklimi Koruma Bakanı Robert Habeck, “2024 Berlin Küresel Diyaloğu” konferansında yaptığı konuşmada, misilleme amaçlı tarife gümrüklerinin uygulanmasının yanlış bir seçim olduğuna ve siyasi çözümlere daha fazla önem verilmesi gerektiğine dikkat çekti.

Mercedes-Benz CEO’su Ola Källenius ise doğrudan tarife gümrüklerinin uygulanmasının çok kaba bir yöntem olduğuna ve daha iyi bir çözüm olabileceğine inandığına işaret etti.

Almanya Maliye Bakanı Christian Lindner da dün sosyal medyada yaptığı paylaşımda, ticaret politikası anlaşmazlıklarının artırılması riski konusunda uyardı. Christian Lindner, oylamaya rağmen Ursula von der Leyen’in liderliğindeki AB Komisyonu’nun ticari anlaşmazlığı tetiklememesi ve müzakere yoluyla bir çözüm bulması gerektiğinin altını çizdi.

Christian Lindner, 3 Ekim’de AB Komisyonu’nun geçici olarak anti-sübvansiyon vergisi önererek “risk almasının” yanlış olduğunu ve Çin ile olan ticaret savaşının Avrupa otomobil endüstrisine yarardan çok zarar getireceğini kaydetmişti.

Alman Sendikalar Konfederasyonu, Alman Otomotiv Endüstrisi Birliği (VDA) ve çok sayıda Alman otomobil üreticisi, süreçten Alman ekonomisinin zarar göreceği konusunda uyardı.


SANAYİ HABER AJANSI

SAVUNMA GAZETESİ

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.