Bahar Bayramı tatilinde olan Çin’de perakende harcamalarında ciddi bir artış yaşandı. Harcama kalemleri arasında ilk sırada, yeşil ve organik gıda ile kuyumculuk ürünleri yer aldı.
Bahar Bayramı tatilinde olan Çin’de perakende harcamalarında ciddi bir artış yaşandı. Harcama kalemleri arasında ilk sırada, yeşil ve organik gıda ile kuyumculuk ürünleri yer aldı. Çin Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, söz konusu ürünlerin satış hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 arttı.
Bahar Bayramı tatilinde hizmet tüketimi gözle görülür bir şekilde yükseldi. E-ticaret platformları üzerinden hotel rezervasyonları yüzde 60 büyüdü. Ülke genelinde tarımsal ürünlerin satıldığı büyük toptancı hallerde yeterli tahıl, yağ ve et çeşitleri, yumurta ve sebzeler sağlanırken, fiyatlar bayram öncesi seviyelere göre fazla değişiklik göstermedi.
Öte yandan Çin Merkez Bankası tarafından açıklanan verilere göre, Bahar Bayramı arifesinden bayramın beşinci günü olan 14 Şubat’a kadar, 7,74 trilyon yuan tutarında 15,38 milyar online ödeme işlemi gerçekleştirildi. Verilere göre, yiyecek içecek, konaklama, turizm, perakende, film ve eğlence gibi tüketim kategorilerinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20’den fazla büyüme kaydedildi.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ