FATMA ELİF BEYHAN – 25.02.2024 – HİBYA – Ulaştırma ve AltyapıBakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi hakkında açıklamalarda bulundu.
Bakan Uraloğlu'nun konuşmasından satır başları şu şekilde:
“Ülkemizde özellikle büyükşehirlerimizde artan nüfusu ve araç sayısına paralel olarak yaşanan trafik sorununu ortadan kaldırmanın en önemli yolu da raylı sistemlerimizi yaygınlaştırmaktan geçmektedir. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ülkemiz genelinde 12 ilimizde işletme altında olan 868,3 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının yaklaşık 400 kilometresini biz inşa ettik. Yeni projelere de devam ediyoruz.
Şu an bakanlık olarak Kocaeli, Konya, Bursa ve İstanbul’da olmak üzere yapımı devam eden 8 projede toplam 98 kilometre uzunluğunda raylı sistem hattı inşaatına devam ediyoruz. Bu sekiz projeden yarın açılışını yapacağımız Kazlıçeşme-Sirkeci raylı sistem hattı ile birlikte dördü İstanbul’da bulunuyor.
Yarın açacağımız Kazlıçeşme-Sirkeci projesinin yanında İstanbul’da yapım çalışmaları devam eden diğer hatlarımız; Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı, Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı ve Altunizade-Çamlıca Cami Bosna Bulvarı metro hatlarıdır. Bu dört projenin toplam uzunluğu da 52,2 kilometredir.
Atıl kalan bu hatta gerekli iyileştirme ve değişimleri yaparak bambaşka bir yapıdan hem sekiz istasyonlu bir demiryolu hem de yaya odaklı çevreci bir proje olarak yeniden İstanbul’a kazandırdık. Yepyeni bir konsept ile yaya odaklı raylı sistem projesini İstanbul’a sunmanın heyecanını mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz.
Projemiz kapsamında ayrıca 7,3 kilometre yaya ve bisiklet yolu 122 bin 550 metrekare meydan ve rekreasyon alanları 6 bin metrekare kapalı ve sosyal kültürel alan 74 bin metrekare yeşil alan 22 adet karayolu ve altgeçidi inşa ederek İstanbul’a ayrıca katlı sağladık.
İstanbul’a 131 kilometre raylı sistem hattı kazandırdık. Yarın Sirkeci-Kazlıçeşme hattımızı da açtığımızda bu uzunluk 139 kilometreyi geçecek. Yaptığımız araştırmalar İstanbul’un bin 4 kilometre metro hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. İstanbul’un ulaşım sorununu artık yüzeyden çözmemiz mümkün değildir. Yeraltına yanı metrolara inmemiz gerekir.
Bakanlığımız yapımı devam eden projeleri bittiğinde İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 394 kilometre uzunluğuna çıkacağı düşünüldüğünde demek ki daha 600 kilometre üzerinde bir metro hattı daha yapılması gerekmektedir.”
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ