Ankara Büyükşehir Belediyesi, Dikimevi-Natoyolu Metro Hattı’nın yanı sıra projesi sıfırdan hazırlanan 4 farklı metro projesi için çalışmalarını sürdürüyor.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın “Başkentte işler ray’ında” sloganıyla duyurduğu yeni metro projeleri için çalışmalar sürüyor.
Başkentte raylı sistem ağını genişletilmesi amacıyla 5 yeni metro hattının projeleri sürdürülüyor.
Dikimevi-Natoyolu (Mamak), M2 Koru-Bağlıca ve Koru-Yaşamkent, M4 Şehitler-Ovacık, M5 Kızılay-Dikmen ve M6 Çayyolu-Sincan hatlarının tamamlanmasının ardından Ankara’ya toplamda 50,65 kilometrelik raylı sistem hattı kazandırılmış olacak.
12 yılın ardından Başkentte yapımına başlanacak ilk metro projesi olan ve projesi sıfırdan hazırlanan Dikimevin-Natoyolu (Mamak) Metro Hattı 7,4 kilometre uzunluğa sahip olacak.
A1-AŞTİ-Dikimevi Ankaray Hattı’nın Ankara’nın doğusuna uzatılmasını kapsayan proje; Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu isimleriyle 8 ayrı istasyondan oluşacak.
Projenin hayata geçirilmesiyle mevcut Koru İstasyonu’ndan sonra Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca kılçık hatlarına hizmet edecek ortak istasyondan sonra hat ikiye ayrılacak. Koru-Bağlıca hattı ayrıca güzergah üzerinde yer alan üniversite bölgesine hizmet edecek.
M4 Keçiören Hattı, son istasyon olan Şehitler’den başlayarak depo sahasının yer alacağı Ovacık (Forum) bölgesine uzatılacak. Bu aksta yer alan Sanatoryum Hastanesi, Ufuktepe ve Ovacık bölgelerine hizmet verecek olan hat, ulaşımı kolaylaştıracak.
Hat; Esat, Kuğulu Park, Dikmen Vadisi, Çetin Emeç, Öveçler, Dikmen, Malazgirt, Keklikpınarı, Akpınar, Atatürk Sitesi ve Oran Şehri olmak üzere 11 istasyondan oluşacak.
Proje çalışması gerçekleştirilen Çayyolu (M2)- Sincan (M3) Birleşim Hattı (M6) ise Başkentin ilk ring metro hattı olacak. 10 kilometre uzunluğunda ve 5 istasyondan oluşan hat ile Çayyolu- Sincan hatları arasındaki geçiş süresi kısalacağı gibi Başkentray ve YHT hatlarıyla da entegrasyonu sağlanacak.
Hattın tamamlanmasıyla, bölgede yaşayan yoğun nüfusun hareketlilik ihtiyacı, sistem kapasitesi ve hizmet konforu yüksek raylı sistemlerle karşılanırken, raylı sistem hatlarının da kuzey-güney bağlantısı sağlanacak. Ayrıca hattın, 70 dakika süren Çayyolu ve Sincan hatları arasındaki yolculuk süresini 25 dakikaya düşürmesi bekleniyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ