Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi, bazı basın yayın organlarında yer alan “CİMER’e yapılan bir başvuru basına sızdırıldı” iddiasının doğru olmadığını bildirdi.
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi’nden yapılan açıklamada bazı basın yayın organlarında yer alan “CİMER’e yapılan bir başvuru basına sızdırıldı” iddiasının doğru olmadığı belirtildi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’nin (CİMER) vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmak üzere kamu kurumlarına yapacağı müracaatları kolay bir şekilde yapabilmelerini ve başvuru sürecinin vatandaşlar tarafından 7/24 izlenebilmesini sağlayan kamuoyu iletişim platformu olduğunun belirtildiği açıklamada “Devletin Yürütme organı içinde yaklaşık 40 bin idari birim dahilinde kendi kamu kurumlarını temsilen yaklaşık 90 bin kamu görevlisini barındıran CİMER’e; 2023 yılında 7 milyon 650 bin başvuru yapılmış ve bu başvuruların okunması, sevk edilmesi, cevaplandırılması kapsamında bir yılda 34 milyon işlem gerçekleştirilmiştir. Başvuru aşamasında güvenlik amaçlı temel kimlik bilgilerinin yanı sıra cep telefonu doğrulaması ve çift faktörlü doğrulama (e-Devlet aracılığıyla yapılan başvurularda) yapılmakta; diğer taraftan başvuruyu okuyan kamu görevlilerinin sisteme girişlerinde ve başvuruya yaptığı her türlü işlemde tüm veriler kayıt altına alınmaktadır.” ifadesine yer verildi.
CİMER’e yapılan istisnasız tüm başvurularda başvuru sahibinin kimlik ve iletişim bilgileri kamu görevlisinin karşısına kapalı (yıldızlanmış) şekilde geldiğinin belirtildiği açılamada şunlar kaydedildi:
“Başvuruya işlem yapılması için kişinin kimlik veya iletişim bilgilerine ihtiyaç duyulması halinde gerekçesi yazılması şartıyla; yıldızlanmış kısımları açma yetkisi her birimde görevli sayısının yüzde 10’una tanımlanmıştır. CİMER kapsamında yapılan tüm işlemlerde kişisel mahremiyete ve güvenliğe verilen önem, bu konuyla ilgili mer’i mevzuatta birçok hüküm olmasına rağmen müstakil olarak düzenlenen 03/06/2022 tarihli 5690 sayılı CİMER Yönetmeliğinin birçok yerinde de vurgulanmıştır.”
Açıklamada, son günlerde gündeme yansıyan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) başvurusunun incelendiğinde, başvurunun başvuru sahibi tarafından doğrudan ilgili kurumlara yönlendirildiği ve İletişim Başkanlığı personeli tarafından herhangi bir okuma, sevk ya da başkaca bir işlem yapılmadığı belirlendiği belirtildi.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ