Çin Mitolojisinin Küresel Zaferi: “Black Myth: Wukong”

Çin merkezli Game Science stüdyosu tarafından geliştirilen Black Myth: Wukong, global oyun piyasasında büyük ses getirdi. İlk fragmanlarıyla milyonlarca oyuncunun dikkatini çeken oyun, Çin mitolojisini merkezine alarak dünya çapında büyük bir başarı elde etti. Hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan tam not alan oyun, birçok ülkede satış rekorları kırdı.

Çin Mitolojisinin Küresel Zaferi: “Black Myth: Wukong”
Yayınlama: 21.08.2024
9
A+
A-

Çin Medya Grubu Ankara Baş Muhabiri Chen Hui Hui'nin yazısına göre “Black Myth: Wukong,” çıkışının ilk haftasında global oyun piyasasında önemli bir yer edindi. Oyun, Steam platformunda dünya çapında 24 saat içinde 3 milyondan fazla kopya satarak büyük bir başarıya imza attı.

Oyunun, 20 Ağustos tarihinde küresel lansmanı yapıldığı andan bu yana toplamda 4.5 milyon satıldığı belirtiliyor. Çinli analistler oyunun sadece Steam’de 3 milyon adet sattığını belirtirken, kalan 1,5 milyonluk oyun satışının ise PlayStation 5, EGS ve Tencent'in portalı WeGame gibi platformlardan yapıldığı belirtiliyor. Dünya’nın en büyük oyun portalı Steam’de 21 Ağustors 2024 tarihinde aktif olarak platform üzerinde “Black Myth: Wukong” oynayan oyuncu sayısı ise 2 milyon sınırını aşmış durumda. Oyun Steam üzerinde global ölçekte en çok satan oyunlar listesinin ilk sırasında yer alıyor.

Çin Mitolojisinin Küresel Zaferi: “Black Myth: Wukong”

CMG Muhabiri Hui Hui'nin yazısında şu ifadeler yer aldı:

“Bu başarı, oyunun E3 2023 ve Gamescom 2024 gibi büyük oyun etkinliklerinde yarattığı beklentiyi karşıladığını ve hatta aştığını gösteriyor.

Oyun, aynı zamanda Metacritic’te 90 puan gibi yüksek bir skor elde ederek, yılın en iyi oyunları arasında yer aldı. Global oyuncu topluluğu tarafından büyük ilgi gören “Black Myth: Wukong,” yalnızca Çin'de değil, Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya pazarlarında da en çok satanlar listelerine girdi. Epic Games Store ve PlayStation Network gibi platformlarda da hızla yükselen oyun, toplamda 4.5 milyon kopya satışını geride bıraktı.”

Türkiye'deki Büyük Başarı

Dünya çapında olduğu gibi Türkiye’de de büyük ilgi gören “Black Myth: Wukong,” yerel pazarda da önemli bir başarıya imza attı. Oyunun çıkışından kısa bir süre sonra, Steam Türkiye'nin en çok satanlar listesine (13-20 Ağustos) girdi ve hızla üst sıralara tırmandı. Güncel verilere göre, oyun Counter-Strike 2, EA SPORTS FC 25, ve PUBG: BATTLEGROUNDS gibi dev yapımların ardından dördüncü sıraya yerleşti.

Çin Mitolojisinin Küresel Zaferi: “Black Myth: Wukong”

Eleştirmenlerin ve Oyuncuların Gözünden: Başarının Arkasındaki Nedenler

Hui Hui'nin haberine göre Oyunun global ve yerel başarısının arkasında birkaç temel faktör bulunuyor, şöyle:

Mitolojik ve Kültürel Derinlik: Çin mitolojisine dayalı hikaye anlatımı, dünya genelinde farklı kültürlerden oyuncuların ilgisini çekti. Özellikle Çin'in efsanevi karakterlerinden biri olan Wukong'un hikayesi, oyunculara yeni ve benzersiz bir deneyim sundu.

Teknik Üstünlük: Unreal Engine 5 ile geliştirilen oyunun yüksek kaliteli grafikleri ve gerçekçi animasyonları, oyunculara görsel bir şölen sundu. Bu teknik mükemmeliyet, hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan tam not aldı.

Küresel Pazarlama Stratejisi: Oyunun tanıtım süreci, sosyal medyada geniş yankı buldu ve büyük oyun etkinliklerinde gösterilen fragmanlar, oyuncular arasında büyük bir beklenti yarattı.

Çin Oyun Endüstrisinin Küresel Liderlik Yolunda Bir Adım Daha

CMG Muhabiri Hui Hui'nin haberinde şu açıklamaya yer verildi:

“Black Myth: Wukong'un elde ettiği bu başarı, Çin oyun endüstrisinin küresel pazardaki etkisinin artmakta olduğunun açık bir göstergesi. Çin’den çıkan bu yapım, yalnızca bir oyun olarak değil, aynı zamanda Çin kültürünün dünya çapında tanıtılmasına katkı sağlayan bir kültürel fenomen olarak kabul edilmekte.

Sonuç olarak, “Black Myth: Wukong,” dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir yankı uyandırarak, oyun dünyasında kalıcı bir iz bırakma potansiyeline sahip olduğunu kanıtladı. Çin'den çıkan bu yapım, global oyun pazarında sağlam bir yer edinmiş görünüyor ve gelecekteki projelere ilham verecek nitelikte.”


SANAYİ HABER AJANSI

SAVUNMA GAZETESİ

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.