Çin Uluslararası Tüketici Ürünleri Fuarı (Hainan Expo) Çin’in Haikou kentinde açıldı. 71 ülke ve bölgeden 4 binden fazla şirketin katılımıyla düzenlenen fuarda, bin 462 çeşit yeni ürün tüketicilere ilk kez sunuldu.
Çin Uluslararası Tüketici Ürünleri Fuarı (Hainan Expo) Çin’in Haikou kentinde açıldı. 71 ülke ve bölgeden 4 binden fazla şirketin katılımıyla düzenlenen fuarda, bin 462 çeşit yeni ürün tüketicilere ilk kez sunuldu.
İngiltere’nin Shanghai Başkonsolosluğu’nun Ticaret Komiser Yardımcısı Sohail Shaikh, İngiliz şirketlerin dinamizm ve rekabet gücüne sahip olan Çin piyasasından yeni deneyimler edilebileceğini belirtti.
Piyasa en kıt kaynaktır. Yabancı şirketler için Çin, önemli gelir getirebilecek olan ultra büyük ölçekli pazar anlamına geliyor. Şu an, Çin hükümeti COVID-19 salgınının ardından ekonominin canlanması için büyük çaba gösteriyor.
2024 yılının ilk çeyreğinde, Çin’de tüketimin ekonomik büyümeye katkı oranı yüzde 73,7’e çıktı. Nisan ayında, perakende sektörü refah endeksi yüzde 50,4 olarak kayda geçti ve büyüme trendini sürdürdü. Şu an, Çin’de orta gelirli kişi sayısı 400 milyonu geçti ve 2035 yılında bu rakamın 800 milyona yükselmesi bekleniyor.
Çin’deki dışa açık ve kaliteli ticaret ortamı, yabancı şirketlerin gelişmesine büyük fırsatlar sağladı.
Çin, dışa açılma politikasını güçlendirmek için büyük çaba sarf etti. Örneğin, 2024 yılının şubat ayından itibaren, Hainan eyaletine gelen 59 ülke vatandaşına vize muafiyeti sağlandı. Hainan Expo’nun yanı sıra, 135. Çin İthalat ve İhracat Fuarı (Kanton Fuarı) bugünlerde Çin’in Guangzhou kentinde düzenleniyor. Çin pazarı, yabancı şirketlerin gözdesi olmaya devam ediyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ