Çin, sürmekte olan yaz tatili döneminde ulaştırma, seyahat ve film piyasaları gibi sektörlerde bir tüketim faaliyeti patlamasına tanık oluyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı, tüm ülkede yaz sezonu boyunca yaklaşık 37 bin kültürel turizm tüketim etkinliğinin gerçekleşeceğini açıkladı.
Çin, sürmekte olan yaz tatili döneminde ulaştırma, seyahat ve film piyasaları gibi sektörlerde bir tüketim faaliyeti patlamasına tanık oluyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı, tüm ülkede yaz sezonu boyunca yaklaşık 37 bin kültürel turizm tüketim etkinliğinin gerçekleşeceğini açıkladı.
4 binden fazla tüketim kategorisini kapsayan bu etkinlikler, seyahat ve tüketim için tipik doruk döneminde yapılacak. Kupon temini, indirim ve ucuzlatılmış paket anlaşma gibi tüketiciler için elverişli koşullar bunlara eşlik edecek.
Yerli seyahat pazarı, otel ve uçak bileti arayışında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20 oranında artışın kaydedildiği ciddi bir turistik akın deneyimliyor. Çin’in en büyük seyahat acentelerinden Trip.com tarafından açıklanan bir rapora göre, özellikle uzun mesafeli yolculuk talebi bu yılın tatil rezervasyonlarında yüzde 70'ten fazla yer tutuyor.
Seyahat talebinin çok fazla olması dolayısıyla ülkenin ulaştırma şebekesi de çok yoğun bir döneme girdi. Çin Devlet Demiryolları tarafından bildirildiğine göre, ülkenin demiryolu ulaşım sisteminin, bu yıl yaz sezonunda oluşan akın göz önüne alındığında, 1 Temmuz’da başlayıp 31 Ağustos’ta sona eren dönemde toplam 860 milyon yolculukla başa çıkması bekleniyor.
Öte yandan, sınır ötesi seyahatler de bu dönem boyunca çok yüksek bir büyüme oranı gösterdi. Bu yıl, söz konusu dönemde, gelen turistler için yapılan rezervasyonlar yıl bazında ikiye katlandı. Özellikle Çin’in vizesiz giriş olanağı sağladığı Fransa, İtalya ve Malezya gibi ülkelerden gelen rezervasyonlar yıl bazında yüzde 150 arttı.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ