Resmi istatistik verileri, Çin turizm pazarının, 6 Ekim Cuma günü sona eren Sonbahar Bayramı ve Ulusal Bayram tatili döneminde yaklaşık 753,4 milyar yuanlık (yaklaşık 103,2 milyar dolarlık) bir gelir yarattığını ortaya koydu.
Resmi istatistik verileri, Çin turizm pazarının, 6 Ekim Cuma günü sona eren Sonbahar Bayramı ve Ulusal Bayram tatili döneminde yaklaşık 753,4 milyar yuanlık (yaklaşık 103,2 milyar dolarlık) bir gelir yarattığını ortaya koydu.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, söz konusu sayısal verilerin bir yıl öncesine kıyasla yüzde 129,5 oranında, 2019 yılı pandemi öncesi dönemine kıyasla ise yüzde 1,5 oranında artış ifade ettiğini açıkladı.
Sekiz gün süren tatil boyunca Çinliler yurtiçinde 826 milyon turistik yolculuk gerçekleştirdiler. İlgili Bakanlığa göre bu sayı, geçen yıla kıyasla yüzde 71,3 oranında 2019 yılına kıyasla da yüzde 4,1 oranında birer artışa denk düşüyor. Ayrıca kültür ve spor hizmetlerinden elde edilen gelir yüzde 45,4, günlük ihtiyaç maddeleri, kozmetik ve giyim, ayakkabı ve şapka gibi ürünlerin satış hacmi yüzde 27,5 arttı.
SANAYİ HABER AJANSI
SANAYİ HABER AJANSI