Çin’de ilk kez bir buzulun içinde bir tünel kazılıyor. 15,7 kilometre boyundaki otoyol tüneli, 2,4 kilometre kalınlığındaki buzul katmanını altından delip geçiyor. Bu amaçla yerli yapım “Wensu” adlı tünel oyma makinesi temmuz başından beri bu işe seferber edilmiş durumda.
Çin’de ilk kez bir buzulun içinde bir tünel kazılıyor. 15,7 kilometre boyundaki otoyol tüneli, 2,4 kilometre kalınlığındaki buzul katmanını altından delip geçiyor. Bu amaçla yerli yapım “Wensu” adlı tünel oyma makinesi temmuz başından beri bu işe seferber edilmiş durumda.
Buzul tüneli, Çin’in en uç batısındaki yeni G219 otoyolunun bir bölümünü oluşturuyor. Bu otoyol, Xinjiang eyaletinin kuzey ve güney bölgelerinde yer alan Zhaosu ve Wensu yöreleri arasındaki trafiği 2027 yılından itibaren çok kolaylaştıracak. Gerçekten de iki mevki arasında şu anda kat edilmesi gereken 1,710 kilometrelik mesafe bu yol sayesinde 500 kilometreye düşürülecek.
Öte yandan yeni trafik arteri, tüm bölümleri tamamlandıktan sonra, deniz seviyesinin 4 bin metre üzerindeki Tianshan Dağları’nın arasından geçerek Çin’i Orta Asya ile birleştirecek. Tianshan Dağları’nın öte tarafında Kırgızistan, Özbekistan ve Kazakistan bulunuyor. Ağır vasıtalar, buralardan da Hindistan ve Rusya’ya kadar gidebiliyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ