CMG Yazarı Zhi Wuyan, Çin’in “Kara Efsane: Wukong” adlı video oyununun, 20 Ağustos’ta lansmanından bu yana dünya çapında büyük bir başarı elde ettiği ve milyonlarca oyuncunun ilgisini çektiğini belirtti.
CMG Yazarı Zhi Wuyan, Çin’in “Kara Efsane: Wukong” adlı video oyununun, 20 Ağustos'ta lansmanından bu yana dünya çapında büyük bir başarı elde ettiği ve milyonlarca oyuncunun ilgisini çektiğini belirtti.
Çin’in Dört Büyük Klasik Romanı’ndan “Batıya Yolculuk”tan ilham alınarak geliştirilen “Kara Efsane: Wukong”un (Black Myth: Wukong), 20 Ağustos’ta gerçekleştirilen resmi lansmanı ile video oyun dünyasında büyük bir yankı uyandırdığını söyleyen CMG Yazarı Zhi Wuyan, “Oyun, lansmanından sadece üç gün sonra 10 milyon adet satışa ulaşarak Steam gibi uluslararası video oyunu platformlarında en çok satan video oyunu haline geldi. Dünya genelinde 3 milyon kişi aynı anda bu oyunu oynuyor.” dedi.
“Kara Efsane: Wukong”un, Çin’in geliştirdiği yüksek yatırım, kalite ve büyük ölçekli ilk AAA oyunu olarak, Çin’in oyun endüstrisindeki hızlı gelişimi gözler önüne serdiğini vurgulayarak “Oyuncular, kadim Çin mitolojisinin mucizeleriyle dolu büyüleyici bir dünyaya adım atarken, güçlü düşmanlarla ve zorlu rakiplerle karşılaşıyorlar. Oyunun estetik ve kültürel unsurları, özellikle Batılı oyuncuların ilgisini çekerken, bazı yabancı oyuncular oyunun teması hakkında daha fazla bilgi edinmek için “Batıya Yolculuk” kitabının İngilizce versiyonlarını satın almaya başladı.”ifadelerini kullandı.
CMG Yazarı Zhi Wuyan, Metacritic gibi prestijli değerlendirme internet siteleri video oyununa 8,5 puan vererek oyunun kalitesini tescillediğinin altını çizerek şu ifadelere yer verdi:
“Oyun, sadece Batılı ülkelerde değil, Orta Doğu’da da büyük ün kazandı. Suudi Arabistan ve Türkiye gibi ülkelerdeki oyuncular, oyunun Arapça ve Türkçe versiyonlarının bir an önce piyasaya sürülmesini talep ediyorlar.
“Kara Efsane: Wukong”, Çin’in geleneksel kültürünü yansıtan temalarıyla dikkat çekerken, Konfüçyüsçülük, Budizm ve Taoizm gibi kültürel simgeleri de oyuncularla buluşturuyor. Oyunun sürükleyici atmosferi, antik Çin mimarisinin ve kültürel mirasının çarpıcı ve gerçekçi tasviriyle güçlenirken, fon müzikleri de oyuncuların beğenisini kazanmış durumda. Analistlere göre, “Kara Efsane: Wukong” oyununun başarısında sadece oynama dinamikleri değil, aynı zamanda oyunun sunduğu estetik ve kültürel zenginlik de belirleyici bir faktör olarak öne çıkıyor.”
Zhi Wuyan, bir zamanların en popüler oyunları olan Marvel ve Süper Mario gibi, “Kara Efsane: Wukong” da çağın yeni moda oyunu olma yolunda ilerlediğini aktardı.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ