Çin menşeli otomobiller günümüzde 200’den fazla ülke ve bölgeye ihraç ediliyor. Çin Otomotiv Endüstrisi Derneği’nin kısa süre önce yayımladığı verilere göre, 2023 yılında Çin’in ürettiği ve sattığı otomobil sayısı otuz milyonu aştı.
Çin menşeli otomobiller günümüzde 200'den fazla ülke ve bölgeye ihraç ediliyor. Çin Otomotiv Endüstrisi Derneği’nin kısa süre önce yayımladığı verilere göre, 2023 yılında Çin'in ürettiği ve sattığı otomobil sayısı otuz milyonu aştı. Çin, bu rakamlarla 15 yıldır dünyanın ilk sırasında yer alıyor. Daha da dikkat çekici olan husus, Çin'in gerçekleştirdiği otomobil ihracatının 4 milyon 910 bine ulaşmasıdır. Bunun 1 milyon 203 bini yeni enerjili araçlardan oluşuyor.
Japonya basınında yer alan haberlere göre, bu gelişmeler Çin'in Japonya'yı geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı haline geldiğini gösteriyor. Reuters de dahil yabancı medya kuruluşlarına göre, bu gelişme Çin'in otomotiv alanında büyük bir ülkeden güçlü bir ülke olma yolunda attığı önemli bir adımı temsil ediyor. Ayrıca bu durum, küresel otomotiv sektörünün düzeninde önemli bir değişimi simgeliyor.
Peki, dünya neden Çin menşeli otomobilleri tercih ediyor? Uzmanlar, basına verdikleri demeçlerde, bunun son yıllarda Çin menşeli otomobillerin niteliği ve kalitesinin sürekli olarak yükselmesi ve böylece küresel tüketicilerin beğenisini kazanmasıyla ilgili olduğunu belirtiyorlar. Uzmanlar özellikle Çin'in kendi gücüne dayanarak geliştirdiği markaların teknoloji inovasyonuna yoğunlaştığını ve yeni enerjili otomobilleri geliştirerek dış piyasada payını artırdığını savunuyorlar.
Bununla birlikte, Çin'in kapsamlı bir endüstri ve tedarik zincirine sahip olması, otomotiv sektörünün rekabet gücünü artırdı. Sayıları her geçen gün artan Çin menşeli otomobillerin uluslarası piyasalara girmesi, tüm dünya ülkelerine hem kaliteli hem de ucuz mal seçeneği sundu. Bu durum, bu ülkelerde ekonomik kalkınmaya ve ilgili sektörlerin gelişmesine dinamizm kattı.
Çin menşeli yeni enerjili otomobillerin yurt dışı piyasalara girmesi, tüm dünya ülkelerinde yeşil dönüşümün gerçekleştirilmesine güç kattı.
UBS Grubu'nun tahminlerine göre, 2024 yılında Çin yabancı ülkelere 5 milyon adet araç satacak ve bu araçların çoğu, Güneydoğu Asya gibi gelişmekte olan ülkelere ihraç edilecek. Bu gelişmeler, Çin'in dünyanın en büyük araç ihracatçısı konumunu güçlendirirken, diğer ülkelere daha fazla fırsat sunacak.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ