Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin şehrin tanıtımı ve pazarlanması konusundaki gastronomi çalışmalarının isabetli olması, bilimsel araştırmalarla doğrulandı.
Uluslararası dergide gastronomi, şehir pazarlamasında en önemli unsurlardan sayıldı
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi’nin yıl 2023, cilt 7, sayı 2 numaralı yayınındaki ‘Gastronomi ve Kent Pazarlamasının Kayseri Örneğinde İncelenmesi’ başlıklı makalesinde, gerçekleştirilen kamuoyu araştırmalarının ve yapılan çalışmaların sonuçları paylaşıldı. Makalede kent pazarlamasında gastronominin önemini belirlemeye yönelik olarak sorulan sorularla katılımcıların bu konudaki düşünceleri ve algıları değerlendirildi. Buna göre, “Gastronominin tüm yaş grupları açısından önemli bir kent pazarlama aracı olduğunun kabul edildiği görülmüştür” ifadelerine yer verilerek şu bilgiler paylaşıldı:
“Kayseri ili özelinde yöresel mutfağın Kayseri ilinin diğer turistik ve ilgi çekici özeliklerine kıyasla ne ölçüde ziyaretçi çekme kapasitesine sahip olduğu ve dolayısıyla kent pazarlamasındaki öneminin belirlenmesine yönelik sorulan sıralama sorularının sonuçlarına göre kayak ve dağcılık gibi sportif faaliyetler ardından gastronominin kentin ziyareti için ikinci önemli gerekçeyi oluşturduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçla paralel şekilde Kayseri ilinin öne çıkan özelliklerinin önem sıralamasında kış turizmi ve yemek kültürü en önemli özellikler olarak gösterilmiştir. Ayrıca yemek kültürünün özelliği olarak da Kayseri yemeklerinin lezzeti en önemli faktör olmuştur.”
Büyükkılıç’tan Kayseri’ye Mutfak Sanatları merkezi
Başkan Büyükkılıç’ın talimatlarıyla Cumhuriyet Bayramı’nda açılışı gerçekleşecek olan Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi içerisinde inşa edilen, Kayseri’nin zengin gastronomi kültürü çalışmalarının gerçekleştirileceği ve yapımı tüm hızıyla devam eden Mutfak Sanatları Merkezi’nin de hem kültüre hem de turizme büyük katkısı olması hedefleniyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ