İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metrosu’nun yapımına başlamak için imza bekliyor. İBB, dört kez reddedilen proje için beşinci kez başvuru yaptı.
Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metro Hattı Projesi, Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Beylikdüzü, Küçükçekmece ve Bakırköy ilçelerini kapsayan; Avrupa yakasında raylı sistem erişimi olmayan yaklaşık 4 milyon İstanbullu için hizmet potansiyeline sahip proje olarak dikkat çekiyor.
Hattın geçerliliğini yitiren projeleri ve fizibilite raporu İBB tarafından yeniden çalışılarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) onayına sunuldu ve Temmuz 2022’de onaylandı.
Bakanlık onayını takiben, yaklaşık 1 yılı aşan süreç içerisinde 2022, 2023 ve 2024 Kamu Yatırım Programlarına alınması için dört kere başvuruldu. Ancak olumlu bir yanıt alınamadı ve uluslararası kredi kullanımı için gerekli olan bu süreç tamamlanamadı. İBB, 4 kez reddedilen bu proje için beşinci kez başvuru yapıyor.
Batı kesiminin ilk metrosu olacak
Metro projesi, Beylikdüzü-Çobançeşme arasında doğrudan metrobüs aksını takip edecek olup; hem bu akstaki metrobüs yoğunluğunu hafifletecek hem de D-100 üzerindeki araç trafiğini önemli ölçüde azaltacak.
Küçükçekmece’de mevcut Halkalı – Gebze Marmaray Hattı ile tasarım çalışmaları tamamlanan Esenyurt-Saadetdere Uzatma Hattı ve ekspres metro HIZRAY projesi ile entegrasyon sağlanacak.
Esenyurt-Saadetdere uzatmasıyla hattın, aynı zamanda İBB tarafından yapım çalışmaları devam eden Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt Metro Hattı’na da entegrasyonu sağlanmış olacak.
Söz konusu güzergahta hattın işletmeye açılması beklenen yıl için günlük 969 bin 630 yolcunun taşınması; 2050 yılında ise günlük 1 milyon 307 bin 66 yolcunun taşınması öngörülüyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ