İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)’nin “Moturcu Dostu Bariyer” uygulaması ile motosiklet kullanıcıları için kaza anında ciddi risk oluşturan bariyerlere koruyucu eklentiler yapılıyor.
İBB, İstanbul genelinde “Motorcu Dostu Bariyer Uygulama” çalışmalarına devam ediyor. Motosiklet kullanıcıları için kaza anında ciddi risk oluşturan bariyerlere koruyucu eklentiler yapılarak, motorcuların güvenliğinin artırılması hedefleniyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yol Bakım ve Alt Yapı Koordinasyon Daire Başkanlığı, motosiklet sürücüleri için yüksek risk oluşturan bariyerlerle ilgili ilk olarak 2022 yılında Anadolu Yakasında çalışma başlattı. Belediye ekiplerinin güvenli bariyer kurulumu çalışmalarına, motosiklet sürücüleri de katılarak destek verdi.
Otobariyerler, kazaları önleyici sistemler olarak değil, kazaların olası kötü sonuçlarını azaltmayı amaçlayan uygulamalar olarak kullanılıyor. Mevcut standartlar gereği, otobariyer sistemleri, çarpışma testine tabi, CE belgeli, patentli, tasarım sistemleri olarak dikkat çekiyor.
Çarpışma testleri yurt dışında yapılırken, test masrafları sistem tasarımını yapan firmalar tarafından karşılanıyor
İBB uygulamalara başlamadan önce, Türkiye Motosiklet Platformunun bildirimleri ve sahadaki incelemeler üzerine, öncelikle kavşak virajlarındaki (kurblar) olası risklerin azaltılmasına çalışıyor.
İBB, İstanbul genelinde 2022 yılında 25 bin 692 metre, 2023 yılında 2 bin 312 metre, toplamda 30 kavşakta yaklaşık 28 metre (28km) Motorcu Dostu Bariyer uygulaması gerçekleştirdi.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ