İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), tamamen elektrikli, çevreci, yüksek teknolojilerle donatılmış, yüksek yolcu kapasiteli elektrikli metrobüslerin test sürüşüne 1 Nisan itibariyle başlıyor.
İstanbul’da toplu ulaşımında en büyük rol metrobüs hattına düşüyor. Beylikdüzü’nden Kadıköy’e kadar 52 kilometrelik hatla 2 kıtayı birbirine bağlayan metrobüs; günde yaklaşık bir milyon yolcu taşıyor.
Metrobüs hattındaki yoğunluğu rahatlatmak için bir dizi yatırımlar yapan İBB, yüzde 100 elektrikli metrobüslerin test sürüşlerine başlıyor. İBB bünyesindeki İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel (İETT) ve Metro İstanbul iş birliği ile hayata geçen elektrikli metrobüsler son teknolojiye sahip olması ve yakıt tasarrufu ile dikkat çekiyor.
İETT Genel Müdürü İrfan Demet, yüzde yüz elektrikli metrobüsler için bilgi vererek, “Bu araç manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkanı sağlıyor. Aracın hem önünde hem de arkasında sürücü kabini mevcut. Tam şarj ile 80 kilometre menzile sahip. 20 dakikalık şarj ile 50 kilometre gidebiliyor. 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece önemli çünkü bundan önceki araçlarda 150 yolcu taşınırken, son dönemde alınan 280 kişilik araçlarla yolcular taşınıyordu. Şimdi bu araçla yolcu kapasitesi 420’ye çıkacak.” dedi.
Elektrikli metrobüsün tamamen sessiz çalıştığına dikkat çeken Demet, böylece gürültü kirliliğinde önüne geçileceğini vurguladı. Demet, açıklamasına şöyle devam etti:
“Yeni nesil elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani dizel araçlara kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlıyor. Yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu rakam İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye eşdeğer bir rakam. Metrobüs hattında sadece bir günde 250 bin kilometre yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için çok önemli bir yakıt tasarrufu elde edilecek. Daha çevreci bir İstanbul için de önemli bir katkı sağlayacak.”
Metro İstanbul Genel Müdürü Dr. Özgür Soy, elektrikli metrobüsler ile raylı sistem standartlarını metrobüs hattına taşımayı amaçladıklarını belirtti.
Elektrikli metrobüslerin bataryalı ve sıfır emisyonlu olduğunu belirten Dr. Özgür Soy, “Esas amacımız yurtdışından teknoloji transferiyle tamamen yerli üretim yapmak. Üretici firma da buna çok açık, inşallah bunun çalışmalarına başlayacağız. İnşallah testlerin olumlu olacağını hevesle bekliyoruz. Garaj testleri tamamlandı, 1 Nisan’da metrobüs hattında test sürüşlerine başlayacağız.” diye konuştu.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ