Kirazlı-Halkalı Metrosu için yeniden ihale yapıldı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kirazlı-Halkalı Metrosu için yeniden ihale düzenledi.

Kirazlı-Halkalı Metrosu için yeniden ihale yapıldı
Yayınlama: 20.11.2024
2
A+
A-

İBB Bakırköy Ek Hizmet Binası İhale Salonu’nda Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden gerçekleştirilen ihaleye, metro yapımı konusunda tecrübe sahibi Türkiye’nin en büyük şirketleri davet edildi.

İhalenin ilk oturumunda, Yapı Merkezi ve Limak İnşaat İş Ortaklığı 23 milyar 560 milyon TL, Makyol İnşaat ve IC İÇTAŞ İnşaat İş Ortaklığı 23 milyar 894 milyon 831 bin 673 lira 49 kuruş, Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı İş Ortaklığı 22 milyar 350 milyon 861 bin TL, Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı İş Ortaklığı 22 milyar 508 milyon 598 bin 956 lira 60 kuruş,  Doğuş İnşaat 24 milyar 79 milyon 944 bin 22 lira 70 kuruş, Aga Enerji ve 58Yapı İnşaat İş Ortaklığı 25 milyar 406 milyon 855 bin 495 lira 77 kuruş teklifte bulundu.

Öğleden sonraki ikinci oturumda da indirimli teklifler alındı. Yaklaşık maliyet 22 milyar 863 milyon 766 bin 41 lira 14 kuruş olan metro işinin ihalesinde öğleden sonra ikinci oturum yapıldı. Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı ile Doğuş aynı fiyatta kalırken, 4 firma indirimli fiyat teklifinde bulundu. Yapı Merkezi ve Limak 22 milyar 390 milyon lira, Aga Enerji ve 58yapı 22 milyar 119 milyon 522 bin 558 lira 27 kuruş, Makyol ve IC İÇTAŞ 22 milyar 749 milyon 754 bin 446 lira 39 kuruş teklif etti. En düşük teklifi, 21 milyar 982 milyon 861 bin TL ile Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı ortaklığı verdi.

“Kirazlı-Halkalı Üniversite Metro Hattı İnşaat ve Elektromekanik İşler ile M1 Hattı Elektromekanik” işine katılım gösteren firmaların teklif ve ihale dosyalarını inceledikten sonra ihale kararı yayınlanacak. 

Süreçte ise şunlar yaşanmıştı;

“Kirazlı-Halkalı Metrosu”nun ilk ihalesi 3 Mart 2017’de yapıldı. Yaklaşık 10 kilometre uzunluğunda ve 9 istasyondan oluşan metro hattı inşaatı, 2017 yılının Aralık ayında İstanbul’daki tüm metro inşaatları gibi durduruldu. Hattaki ilerleme henüz sadece yüzde 4’dü. İBB’nin 2021 yılı Mart ayında bulduğu dış finansmanla 4 yıl sonra hatta çalışmalara tekrar başlandı. İnşaat bu kez müteahhidin, 5546 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi doğrultusunda tek taraflı fesih hakkını kullanması ile durdu. Metro hattında artık fesih süreci başlamıştı. 5 Nisan 2024 tarihinde bu kez 9 değil, sadece 5 istasyonu kapsayan, kaba inşaat ihalesi gerçekleştirildi. Bu ihalenin 14 Ağustos tarihli Kamu İhale Kurumu kararı ile iptalinin kesinleşmesi sonucu yeni ihale hazırlığına başlayan İBB, ihalenin kapsamını genişletti. Kaba İnşaat İşlerine ilave olarak İnce İnşaat İşleri, Demiryolu İşleri, Tüm Elektromekanik İşler (Mekanik- Elektrik-Elektronik-Sinyalizasyon vd.) ve yolculu işletmesine devam edilen 26.8 km uzunluğunda ve 23 İstasyondan oluşan M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ile M1B Yenikapı- Kirazlı Metro hatlarının sinyalizasyon ve Elektrifikasyon sistemleri ihaleye dahil edildi. Yenilenen ihale de oluşan rekabet koşullarını kamu yararına görmeyen İBB, geniş kapsamlı ihaleyi iptal etti ve yeni ihale süreci başlatıldı.”


SANAYİ HABER AJANSI

SAVUNMA GAZETESİ

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.