Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanı Numan Kurtulmuş, Öğretmenler Günü dolayısıyla 81 ilden gelen öğretmenlere hitap etti.
Kurtulmuş’un konuşmasından bazı satır başları şöyle:
“Öğretmenler esas itibarıyla ülkemizin ikinci asrına ait en temel hedefimiz olan Türkiye’yi bütün dünya milletleri nezdinde sözü güçlü, gücü tesirli bir Türkiye haline getirme mücadelemizin en temel ayaklarından birisinin eğitim olduğunu biliyoruz. Dolayısıyla öğretmenler, eğitimin yüzyılı olarak gördüğümüz Cumhuriyetimizin ikinci asrını inşa edecek en değerli sermayemizdir, en değerli varlıklarımızdır.
Türkiye’nin geleceğini oluşturacak olan gençlerimiz için tabiri caizse toprağa tohum eken ve ektiği filizleri de nasıl yetiştiğini görerek mutlu, memnun olan insanlardır öğretmenler. Öğretmenler, aslında toplumun ender rol modelleri olarak var olan kişilerdir.
Öğretmen sadece eğitim alanındaki gelişmesiyle değil, öğrencilere küçük yaşlardan itibaren verdiği bilgiyle, beceriyle, dünya görüşüyle, ahlakla, faziletle, toplumun içerisinde toplumun geleceğini inşa edecek kişileri yetiştirmesi bakımından da toplumun ana damarlarından birisi, sağlıklı bir toplumun ana direklerinden belki de en başlıcasıdır. Bunun için eğitim mesleğinin, eğitim alanının en değerli unsuru olan öğretmenlerimizi bir kere daha sizlerin şahsında saygıyla, minnetle selamlıyoruz.
Öğretmenler Günü vesilesiyle özel bir tebriki, özel bir kutlamayı da Filistinli öğretmen kardeşlerimiz için yapmak zorundayız. Şu anda elimdeki rakamlar Filistin Eğitim Bakanlığı’nın resmi rakamlarıdır. Dün itibarıyla verilen bu rakamlarda sadece Gazze’de 3 bin 270 okul çağındaki çocuğun öldürüldüğünü kayıt altına almışlardır. Bunların 5 bin 311’inin de yaralı olduğunu, ne yazık ki yaralıların önemli bir kısmının da Gazze’den çıkarılamadığı için belki de bu yaraların ağır yaralar haline döndüğünü biliyoruz.
Gazze’de bu katliamlar sırasında 190 öğretmen kardeşimiz şehit edilmiştir. Öğretmenlerden 487 tanesi yaralanmış, 40 öğretmen de Batı Şeria’da tutuklanmıştır.
Eğitim toplumu inşa eden süreçler bütünüdür. Eğitimin; okumak, bilmek ve anlamak gibi üç temel ayaktan oluşan bütün bir süreç olduğunu görmemiz gerekiyor.”
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ