Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan ve Türkiye’de deneyim tasarımını odağına alan ilk ve en kapsamlı etkinlik olan XCO 24 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, 10. yılında sektör profesyonellerini “Bilimsel Pazarlama Çağı” ana temasıyla bir araya getirdi. Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Gülnur Uluğ, “İnovasyon Gücüyle Bir Kategori Dönüşüm Hikayesi: Bilimsel Deneyim Kurgusu” başlıklı sunumuyla Muratbey’in sektörü dönüştüren hikayesini anlattı.
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan ve Türkiye’de deneyim tasarımını odağına alan ilk ve en kapsamlı etkinlik olan XCO 24 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, 10. yılında sektör profesyonellerini “Bilimsel Pazarlama Çağı” ana temasıyla bir araya getirdi. Zirve sponsorlarından Muratbey Gıda adına Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Gülnur Uluğ, “İnovasyon Gücüyle Bir Kategori Dönüşüm Hikayesi: Bilimsel Deneyim Kurgusu” başlıklı sunumuyla Muratbey’in sektörü dönüştüren hikayesini anlattı.
XCO 24 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nde küresel ölçekte yükselen pazarlama disiplini olan “deneyimin” görece yeni ve bilinmez konularda öne çıkan başlıkları farklı perspektiflerden ele alındı. Global trendlerin deneyimin ustaları tarafından yorumlandığı zirvede 38 konuşmacı ve marka yer aldı. Muratbey’in de sponsor ve konuşmacı olarak katıldığı zirvede Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Gülnur Uluğ, Muratbey’in ve sektörün dönüşüm hikayesini “İnovasyon Gücüyle Bir Kategori Dönüşüm Hikayesi: Bilimsel Deneyim Kurgusu” başlıklı sunumla sektör profesyonelleriyle paylaştı.
Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Gülnur Uluğ, “Müşteri deneyimini bilimsel pazarlama yaklaşımıyla ele alan bu yılki zirvede “Pazarlama Tüneli”nin de aşamalarını temsil eden Farkındalık, İlgi, Arzu, Hareket, Sadakat ve Marka Elçiliği bölümlerine üzerine kurulu bir program gerçekleştirildi. Biz de Muratbey olarak bilimsel pazarlama esaslarıyla inovasyon ve deneyimin gücünü kullanarak gerçekleştirdiğimiz dönüşüm hikayemizi anlattık. Sektöre ilk girdiğimiz zaman yaptırdığımız araştırma raporlarına göre tüketici için peynir, ya güvenilmez ama lezzetli ya da güvenilir ama tatsız tuzsuz, plastik, sanayi ürünü gibi bir ürün olarak tanımlanıyordu. Ayrıca ailelerin en zorlandığı konu, çocuklar peynir sevmiyordu. Bunlara çözüm olarak, yaptığımız Ar- Ge çalışmaları ve yatırımlarımızla geleneksel lezzette peynirlerimizi modern teknolojiyle buluştururken, yerel özellikleri koruduk, büyük işletme peynirciliğinin tekdüzelik riskinden kaçındık. Modern teknolojiyle kaliteli ve güvenilir ürünler üretirken tüketicinin lezzet beklentisini de unutmadık. “Lezzetin tarifi” olan güvenilir peynirler ürettik. Markalaşma çalışmalarına başlarken gerek ürün gerekse üretim teknolojilerinde inovasyonu hedefleyerek Ar- Ge merkezlerimizi kurduk. 2008’de başladığımız ihracat yolculuğumuzu bugün dünya çapında 5 kıtada onlarca ülkede başarıyla sürdürüyoruz. Tüm pazarlarda değer rekabeti yapan marka stratejimizle başarıya ulaştık. İnovatif leziz peynirlerimizle peyniri her öğünde yenilen sağlıklı ve lezzetli bir atıştırmalık olarak konumlandırıyoruz. Sektöre girdiğimizde çok farklı bir peynir algısı vardı. Hem çocuklara peyniri sevdirecek peynirler ürettik hem de sektörde çok lezzetli ve yenilikçi peynir olarak tanınmayı başardık. Bu gelişmeler sonucunda sektör raporlarında yenilikçi peynirler kategorisi açıldı. En çok inovasyon ödülü alan marka olduk. Masterchef sponsorluğumuzla birlikte TV, radyo, dijital ve sosyal medya, outdoor gibi bir çok mecrayı kullandığımız veri temelli entegre pazarlama çalışmalarımızı çoklu kanal yönetimi ile sürdürüyoruz. Neredeyse oligopol bir pazarda yola çıkarak oyun kurucu bir tutku markası yarattık. Teknoloji ve inovasyonla cesurca işler başardık. Fiziksel ile dijitali dengeliyor, basitleştirme ve yerelleştirme unsurlarını kullandığımız ayrıştırıcı deneyimler tasarlamaya çalışıyoruz.” diye anlattı.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ