Bu yılın ocak ile mayıs ayları arasında Çin’in internet üzerindeki perakende satış hacminin yüzde 12.4 artarak 5.77 trilyon yuana (794 milyar dolar) ulaştığı bildirildi.
Bu yılın ocak ile mayıs ayları arasında Çin’in internet üzerindeki perakende satış hacminin yüzde 12.4 artarak 5.77 trilyon yuana (794 milyar dolar) ulaştığı bildirildi. Çin Ticaret Bakanlığı E-Ticaret Genel Müdürlüğü tarafından bugün yapılan açıklamada, bu yılın başından beri ülkenin e-ticaret sektörünün tüketimi iyileştirmek, dijital ile fiziksel birleşimi hızlandırmak ve uluslararası ticaret alanlarını genişletmek için aktif bir rol oynadığı ve e-ticaretin dijitalleşme seviyesinin sürekli yükseltildiği belirtildi.
Açıklamaya göre, ocak-mayıs ayları arasında internet üzerinden yapılan perakende satış hacmi, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 12,4 artarak 5.77 trilyon yuana (794 milyar dolar) ulaştı. Yurt dışından Çin’e gelen turistlere yönelik internet üzerindeki turistik satış hacmi, 1,9 kat arttı. Bunun yanı sıra Çin’in Sırbistan ve Bahreyn ile e-ticaret iş birliği protokollerini imzalamasıyla İpek Yolu E-Ticareti’nin ortak ülkelerinin sayısı 32’ye yükseldi.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ