Dünya daha temiz, düşük karbonlu ulaşıma yönelirken, çok sayıda otomobil üreticisi çözümlerini 18. Beijing Uluslararası Otomotiv Fuarı’nda tanıtıyor. Sıfır emisyonlu otomobil üreticileri için elektrikli araçlar birincil odak noktası olurken, hidrojenli araçlar otomotiv endüstrisinde popülerlik ve ilgi kazanıyor.
Dünya daha temiz, düşük karbonlu ulaşıma yönelirken, çok sayıda otomobil üreticisi çözümlerini 18. Beijing Uluslararası Otomotiv Fuarı’nda tanıtıyor. Sıfır emisyonlu otomobil üreticileri için elektrikli araçlar birincil odak noktası olurken, hidrojenli araçlar otomotiv endüstrisinde popülerlik ve ilgi kazanıyor. Bu yılki otomobil fuarında Hyundai, hidrojen yakıt hücreli SUV’u NEXO’yu Çin’de tanıttı. Ayrıca SAIC Motor Corp, fuarda dünyanın ilk hidrojen yakıtlı menzil genişletici aracı Roewe iMAX8’i tanıttı.
Hem elektrikli hem de yanmalı motorlu taşıtlara alternatif olarak ortaya çıkan hidrojenle çalışan otomobiller, yaygın olarak evrensel yeşil otomobil kullanımına giden bir yol olarak görülüyor. Hidrojenle çalışan arabalar sessiz, enerji açısından oldukça verimli, emisyon üretmiyor ayrıca benzinli muadilleriyle eşdeğer menzil ve performansa sahip.
Uluslararası Enerji Ajansı’nın yeni Küresel EV Görünümü 2023 raporundaki rakamlara göre, dünya yollarındaki hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçların sayısı 2022’de 2021’e göre yüzde 40 artarak 72 binden fazla araca ulaştı. Ayrıca S&P Global tarafından hazırlanan bir sektör raporu, hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçların sayısının 2030 yılına kadar dünya çapında 10 binden fazla yakıt ikmal istasyonuyla 13 milyona ulaşabileceğini öngörüyor.
Son yıllarda Çin, hidrojenle çalışan araç endüstrisine yönelik politika desteğini giderek artırdı. Çin Hidrojen İttifakı, Çin’deki hidrojen yakıt hücreli elektrikli araç sayısının 2050 yılına kadar 3 milyonu geçmesinin beklendiğini, hidrojen yakıt ikmal istasyonları sayısının ise 10 bine ulaşmasının beklendiğini öngörüyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ