Araçların güvenli ve verimli bir şekilde yol alabilmesi için lastik bakımı büyük bir önem taşıyor. Lastiklerin ömrünü uzatmak, performansını artırmak ve güvenli sürüş sağlamak için yapılması gerekenlerin başında ise düzenli lastik rotasyonu geliyor. Lastikleri aracın farklı noktalarında kullanarak aşınmaların dengelenebileceğini ve lastiğin ömrünü uzatabileceğini belirten Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, lastik bakımı hakkında önemli ipuçlarını paylaştı.
Araçların güvenli ve verimli bir şekilde yol alabilmesi için lastik bakımı büyük bir önem taşıyor. Lastiklerin ömrünü uzatmak, performansını artırmak ve güvenli sürüş sağlamak için yapılması gerekenlerin başında ise düzenli lastik rotasyonu geliyor. Lastikleri aracın farklı noktalarında kullanarak aşınmaların dengelenebileceğini ve lastiğin ömrünü uzatabileceğini belirten Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, lastik bakımı hakkında önemli ipuçlarını paylaştı.
Araç lastiklerinin düzenli bakımı, hem araç güvenliği hem de sürüş güvenliği açısından üzerinde durulması gereken en önemli konuların başında geliyor. Güvenli ve keyifli bir yolculuk için öncelikle mevsimine uygun lastik kullanmak, bununla birlikte; lastiklerin şişirme basıncını ve diş derinliği mutlaka kontrol etmek gerekiyor. Özellikle mevsim geçişlerinde bu kontrollerin zorunlu olduğunu söyleyen Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, alınacak bazı önlemlerle lastiklerin ömrünün uzatılabileceği ve önemli ölçüde tasarruf sağlanabileceğine dikkat çekiyor.
Mevsimine uygun lastik kullanımı güvenlik ve tasarruf sağlıyor
Mevsimine uygun lastik kullanımının önemine değinen Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, “Mevsimine uygun yani yazın yaz, kışın kış lastiği kullanımı, yol ve yolcu güvenliği başta olmak üzere, yakıt tasarrufu ve lastik ömrü açısından büyük önem taşıyor. Hava koşulları, aşırı sıcaklık, yağmur, kar, buz ve yağ gibi çevresel faktörlerden de olumsuz etkilenen lastiklerin kilometre ömrü önemli ölçüde azalıyor. Kış lastikleri, kimyasal yapısı sayesinde düşük sıcaklıklarda daha iyi yol tutuş ve çekiş sağlayarak aracın güvenliğini artırırken sıcak yüzeylerde kullanıldığında daha hızlı aşınıyor. Bu yüzden yazın sıcaklıklar yükseldiğinde yaz lastiklerine geçilmesi gerekiyor. Bunun yanı sıra yedek lastikler dahil tüm lastiklerin lastik basıncını ve diş derinliği ile aşınmasını kontrol etmek gerekiyor. Yaz lastiklerinde diş derinliği 3 mm'den az olduğunda mutlaka yenileriyle değiştirmek gerekiyor. Ayrıca belirlenen seyir hızında seyahat etmeye özen göstermek, güvenli sürüşü sağlayacağı gibi lastiğin ömrünü de uzatıyor.” diye konuştu.
Lastikteki aşınmayı kolayca kendiniz kontrol edebilirsiniz
Lastik aşınmasının 1 TL’lik madeni paralar ile kolayca kontrol edilebileceğine de değinen Boran: “Metal 1 TL’yi lastiğin dişlerine yerleştirerek lastiğinizin diş derinliğini kolayca kontrol edebilirsiniz. Yeterli diş derinliği olan lastiklerde paranın kenarı görünmez. Sarı halkasının hizasını aşmıyorsa lastiğin değişim zamanı gelmiş demektir” dedi.
Ön lastikler arka lastiklerden fazla yıprandığı için düzenli rotasyon şart
Lastikleri daha uzun süre kullanmayı sağlayacak en önemli maddenin ise lastikleri rotasyona sokmak olduğunu belirten Boran, “Çekiş aksındaki lastikler, genellikle diğer akstaki lastiklerden daha fazla yıpranıyor. Ancak mevsim geçişlerinde yaz ve kış lastiklerini değiştirirken bunları birbiriyle değiştirerek (ön lastikler arkaya, arka lastikleri öne takarak) lastik ömrü uzatılabiliyor. Özellikle aracı yüksek hızda kullananlar ve uzun yolda seyahat edenler için rotasyonların daha düzenli yapılmasını öneriyoruz” dedi.
Araçlardaki fazla yük lastiklerde aşınmaya neden oluyor
Ani fren yapmaktan da kaçınılması gerektiğine dikkat çeken Boran, fren sistemlerinin belli aralıklarla kontrol ettirilmesinin lastik ömrünü uzatacağının altını çizerek, şu uyarılarda bulundu: “Araçların kullanım amacına ve taşınan yük miktarına göre lastik seçilmesi, lastiğin daha uzun kullanılmasına olanak sağlar. Araçlara fazla yük yüklenmesi durumunda, lastiklerde ısınma meydana gelir ve bu durum aşınmalara neden olur. Bu nedenle kullanıcıların lastiklerin yük endeksine dikkat etmeleri ve araç üreticilerinin önerdiği ölçülerin dışına çıkmamaları uzun ömürlü lastik için gerekli kriterler arasında yer alıyor.”
PETLAS HAKKINDA
1976 yılında askeri amaçlı lastikler için dışa bağımlılığı ortadan kaldırmak amacıyla kurulan Petlas, 2005 yılında Türk sanayiinin önde gelen kuruluşlarından AKO Grup bünyesine katılarak, yapılan yatırımlarla sektörde ağırlığını hissettirdi. Petlas, yatırımlar sonucu 365 bin metrekarelik kapalı alan ve yerleşkemizde toplamda 4 bine yakın çalışan sayısına ulaşarak, geniş ürün yelpazesi ile dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biri olmayı başardı. Petlas’ın diğer büyük ve Türkiye sanayisi için hayati önem taşıyan başarısı ise gerçek bir Ar-Ge merkezine sahip olması oldu. Kendi lastik teknolojisini geliştiren Petlas, Türkiye’de birçok ilke imza attı, bunlardan bazıları: Türkiye’nin; İlk ve tek Uçak Lastiği, İlk Radyal Traktör Lastiği, İlk 18” üzeri “Y” Hız Sınıfı Yüksek Performans Binek Lastiği, İlk Run-Flat Binek Lastiği, İlk ve tek Tam Çelik İş Makinası Lastiği ve İş Makinaları için Büyük Dolgu Lastiklerinin üretimi. Türkiye’nin dışa bağımlılığını kaldırma vizyonuyla hareket eden Petlas, Uçak, Askeri, Zirai, İş Makinası, Kamyon, Otobüs, Hafif Ticari ve Binek araç lastiklerini içeren, 4 farklı marka altında 2 bin 500’den fazla farklı ürün ile Türk tarım, sanayii, savunma ve ulaşım sektörlerinin hizmetinde. 100’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren Petlas, kalitesi ve satış sonrası hizmetleri ile Türk üretim sektörünün önde gelen marka elçilerinden biri olarak kabul ediliyor. Aynı zamanda sürdürülebilir, doğayla dost ürün ve üretim teknolojileri üzerine çalışan Petlas, gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakabilmek için; CO2 salınımını ve temiz su kullanımını azaltmak, zararlı kimyasalların kullanımı engellemek ve düşük yakıt tüketimine sahip lastikler üretmek için adımlar atıyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ