ŞOK Marketler yılın ilk 9 aylık döneminde istikrarlı büyümesini sürdürerek Türkiye’nin 81 ilinde 48 bini aşkın çalışan ve 11 bine yaklaşan mağaza sayısı ile 142,7 milyar TL ciroya ulaştı.
ŞOK Marketler yılın ilk 9 aylık döneminde istikrarlı büyümesini sürdürerek Türkiye'nin 81 ilinde 48 bini aşkın çalışan ve 11 bine yaklaşan mağaza sayısı ile 142,7 milyar TL ciroya ulaştı.
ŞOK Marketler 2024 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. ŞOK Marketler’in cirosu yılın ilk 9 ayında 142,7 milyar TL oldu. Bu dönemde 200’den fazla yeni mağaza açan ŞOK Marketler’in Türkiye’nin 81 ilindeki toplam mağaza sayısı 11 bine yaklaştı. Yılın ilk üç çeyreğinde istihdamını 48 binin üzerine çıkaran şirket, istikrarlı büyümesini koruyarak ülke istihdamına ve ekonomisine katkı sunmaya devam ediyor.
“ŞOK’ta Ben de Varım” ile kadın girişimciliğine önemli destek
ŞOK Marketler, “ŞOK’ta Ben de Varım” projesiyle başta deprem bölgesi olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerinden kadın kooperatiflerinin ürünlerini mağazalarında müşterileriyle buluşturmaya devam ediyor. Proje kapsamında bugüne kadar Hatay, Adana ve Ankara’daki çeşitli kadın kooperatiflerinden 100 binin üzerinde ürün satın alındı. 10 milyon TL’den fazla ekonomik değer yaratılan projeyle iş birliği yapılan kooperatiflerdeki kadın istihdamının artmasına da önemli katkı sağlandı. Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) temsilcileri “ŞOK’ta Ben de Varım” Projesi’nin sonuçlarını yerinde gözlemlemek üzere Ekim ayında ŞOK Marketler’e ziyarette bulundu. UN Women temsilcileri ziyarette projenin başarılı sonuçları ve sosyal etkisi için teşekkürlerini iletti.
Uğur Demirel: “Yatırımlarımız ve istikrarlı büyümemizle ekonomiye katkı sağlamaya devam edeceğiz”
İlk 9 ayın finansal sonuçlarını değerlendiren ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel yeni yatırımlarla büyümeye devam ettiklerini şu sözlerle vurguladı: “Temel ürünlerde her gün uygun fiyat modelimizle müşterilerimize destek oluyoruz. Yeni mağaza açılışlarımız ve e-ticaret uygulamamız Cepte ŞOK yatırımlarımızla büyüyerek yeni istihdam oluşturmaya ve ekonomiye katkı sağlamaya devam ediyoruz. Özellikle yüksek kadın istihdamıyla öne çıkan bir şirket olarak 'ŞOK’ta Ben de Varım' projemiz ile kadınların ekonomik gücünü artırarak üretimde daha fazla yer almalarına destek olmanın gururunu yaşıyoruz. İstihdama katkı verme kararlılığımızla 2024’ün son çeyreğinde de yatırımlarımızı sürdürerek büyümemizi devam ettireceğiz.”
ŞOK Marketler Tic. A.Ş. Hakkında:
1995 yılında kurulan ŞOK Marketler Ticaret A.Ş., 2011 yılında 1.200 mağaza ile faaliyet gösterirken 30 Eylül 2024 itibarıyla Türkiye’nin 81 ilinde 10.961 mağazası, 48 bini aşan çalışanı, özgün iş modeli, modern perakendeciliğin gereklerine uygun dijital altyapısı, güçlü ve dinamik insan kaynağı ile müşterilerine hizmet vermektedir. 2016 itibarıyla mağaza konseptini tamamen yenileyen ŞOK Marketler, tüketicilerin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını, bilinen markalı ürünlerle ve uygun fiyatlarla, evlerinin yakınındaki mağazalarında müşterilerine sunmaktadır. Ayrıca, farklı nedenlerle ekonominin dışına çıkmak durumunda kalan Mis, Piyale, Mintax, Amigo, Evin gibi köklü ve bilinirliği yüksek, kaliteli ve uygun fiyatlı, tarihi geçmişi olan özgün markalarını ekonomiye kazandırarak Türkiye’nin bu değerli markalarını müşterilerine piyasanın tanınmış markalı ürünleriyle bir arada sunmaktadır. ŞOK Marketler, mağazalarına giren her bir müşterinin rahat, kaliteli ve hesaplı alışveriş deneyiminden memnun olarak ayrılmasını sağlamak vizyonuyla faaliyetlerini sürdürmektedir. Mayıs 2018’de halka arz edilen Şirket’in hisseleri SOKM koduyla Borsa İstanbul’da işlem görmektedir.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ