Stellantis’in ticari alandaki temsilcisi Stellantis Pro One, yeni nesil modellerini yollara çıkarmaya hazırlanıyor.
Otomotivin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, ticari araçtaki stratejik hamlesi Stellantis Pro One ile güçlü bir 2023 yılını geride bıraktı. Grup şirketlerindeki tüm ürün gamını yenileyerek pazara sunmaya hazırlanan Stellantis Pro One, tüm hafif ticari ürün gamıyla atağa kalkıyor.
Hafif ticari araç müşterilerine üstün beceri, güvenlik ve çok yönlülük özellikleri sunmaya odaklanan Stellantis, yenilenen ve elektrikli kompakt, orta boy ve büyük hafif ticari araçlardan oluşan kapsamlı bir ürün yelpazesi tanıttı.
Stellantis Ticari Araçlar İş Biriminin Pro One stratejik hamlesi, Citroen, FIAT Professional, Opel, Vauxhall ve PEUGEOT markalarına ait 12 aracı kapsıyor. Stellantis ve markaları, sürücüler ve ticari araç kullanıcıları için stressiz bir ortam ve güvenilir bir iş ortağı sağlamak üzere çok sayıda gelişmiş elektrikli güç-aktarma sistemi, güvenlik, ADAS ve bağlantılı teknolojilerden yararlanıyor.
Stellantis bugün gelinen noktada hem tamamen elektrikli (BEV) hem de yakıt hücreli elektrikli (FCEV) seçenekler sunuyor. Böylece Avrupa’da hafif ticari araç pazarında sıfır egzoz emisyonlu güç-aktarma sistemleri konusunda tartışmasız lider konumda yer alıyor. Yenilenen hafif ticari araç serisi, kullanım özelliklerinden ödün vermeden daha fazla menzil sunan şirket içi elektrikli araç batarya sistemleri de dahil olmak üzere 2 nesil sıfır egzoz emisyonu teknolojilerini beraberinde getiriyor.
Yeni kompakt hafif ticariler 2 nesil tam elektrikli güç-aktarma sistemleriyle 340 kilometrenin üzerinde menzil sunuyor ve sınıfının en iyi değerine ulaşıyor. Yeni orta boy elektrikli hafif ticariler 50 veya 75 kWsa batarya ile 350 kilometreye kadar menzil sunuyor. Büyük hacimli hafif ticari araçlar ise 110 kWsa batarya ile 420 kilometreye kadar menzile ve sınıfının en iyi değerine sahip.
Ayrıca 150 kW hızlı şarj ile büyük hacimli hafif ticariler bir saatten kısa sürede 0’dan yüzde 80’e şarj olabiliyor. İyileştirmeler aynı zamanda Stellantis'in sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücresi tahrik teknolojisindeki liderliğini de ileriye taşıyor. Orta boy hafif ticari araçlarda yer alacak ve 2024’ün ortasında piyasaya sürülecek olan 2 nesil hidrojen yakıt hücresi, Stellantis'e özel bir orta seviye güç sistemine sahip.
400V e-Power Take Off (ePTO), aracın taşıma kapasitesinden ödün vermeden ticari araç ürün gamında elektrikliye geçişi mümkün kılıyor. ePTO, ek bir güç kaynağı gerektirmeden gücünü çekiş bataryasından alıyor.
İlk kez bir hafif ticari araçta kullanıma sunulan, şekli, özel dolguları ve dikişleriyle ek konfor sağlayan Citroen Advanced Comfort koltuklar en çok dikkat çeken yeniliklerden biri.
Yenilenen Citroen hafif ticari araç serisi aynı zamanda yeni Jumpy ve yeni Jumper modellerini de içeriyor. Jumpy, kompakt boyutu, rakipsiz konforu ve güvenlik özellikleri kadar BlueHDi dizelden hidrojene kadar zengin güç- aktarma sistem çeşitliliği ile de segmentinde referans noktası oluşturuyor. Ayrıca daha verimli e-Jumpy de var. Bunun dışında yeni Jumper, segmentinde nadir özelliklerle ve 2 tona kadar taşıma kapasitesiyle öne çıkıyor.
FIAT Professional zengin bir gelişmiş sürüş destek sistemleri yelpazesi de sunuyor ve bu da onu dizel versiyon dahil sınıfının en güvenli hafif ticari aracı haline getiriyor. Yeni E-Ducato, 1981 yılından bu yana kesintisiz olarak üretilen, tüm dünyaya pazarlanan ve sektörel Promobil dergisi tarafından 16’ncı kez verilen “Dünyanın En İyi Karavanı” unvanını taşıyan yeni modelin elektrikli versiyonu.
Opel ve Vauxhall Vivaro'nun en önemli yeniliklerinden biri, Qualcomm Technologies Inc.'in Snapdragon Kokpit ve Otomatik Bağlantı Platformlarını esas alan yeni bilgi-eğlence sistemleri. Bu, diğer özelliklerin yanı sıra gelişmiş grafikler, multimedya, Wi-Fi, Bluetooth ve 4G gibi bağlantı özelliklerini mümkün kılıyor.
Peugeot'nun ticari araç ulaşımının geleceğine ilişkin vizyonunu en iyi şekilde somutlaştıran yeni E-Partner 2023 yılında Avrupa elektrikli hafif ticari araç segmentinde lider oldu ve 2025 yılına kadar Avrupa hafif ticari araç segmentinin üçte birini oluşturması bekleniyor.
Şirket, Dare Forward 2030 stratejik planında belirttiği gibi 2027 yılına kadar sektörde küresel liderlik hedefliyor. Bu yeni araçlar Stellantis'in iddialı hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak. Stellantis Pro One, elektrikli araç satışlarında yüzde 40 bir karma gelir, 5 milyar euro bağlantılı hizmet geliri ve 2030 yılına kadar hafif ticari araç satışlarında 2021 yılına kıyasla gelirlerini iki katına çıkarmayı hedefliyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ