Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş (TEDAŞ) tarafından kullanıma sunulan, “Elektrik Arıza İhbar Uygulaması” üzerinden bırakılan sokak aydınlatması arızası ile elektrik arıza ve kesinti ihbarları, hızlı ve kolay bir şekilde çözüme kavuşturuluyor.
TEDAŞ Genel Müdürlüğü tarafından, ELDER’in katkılarıyla geliştirilen ve kullanımına sunulduğu günden bu yana yoğun ilgi gösterilen “Elektrik Arıza İhbar Uygulaması” bugüne kadar 520 bin kullanıcı tarafından indirilirken, söz konusu uygulama üzerinden 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde bir buçuk milyona yakın ihbar alındı. Bırakılan ihbarların tümü uygulama sayesinde çözüme kavuşturuldu.
İlk olarak 2019 yılında vatandaşların kullanımına sunulan uygulamanın ilk versiyonu sadece sokak aydınlatma arıza ihbarlarına yönelik hizmet veriyorken, 2023 yılında yapılan geliştirmeyle Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına dönüştürüldü.
Yapılan bu geliştirme ile uygulamaya sokak aydınlatma arızaları dışında; “Elektrik kesintisi ve elektrik arızalarına ilişkin ihbarların da bırakılması sağlanırken, kullanıcıların yapmış olduğu ihbara ilişkin geri bildirim bırakması ve sonuçlanan ihbarların silinmesi etkin hale getirildi” gibi yenilikler eklendi.
Bir buçuk milyon ihbarın tümü uygulama sayesinde çözüme kavuşturuldu
Türkiye’de özel şirketler tarafından yürütülen elektrik dağıtım hizmetlerinin kesintisiz bir şekilde vatandaşlara sunulmasında ve elektrik dağıtımında karşılaşabilecek sorunların çözümünde kamunun da bu tür mekanizmalar üretmesinin önünde bir engel olmadığının en büyük göstergesi oldu. Kullanımı çok kolay olan, elektriksel arıza ve kesinti ile ilgili sorunları hızlı bir şekilde çözüme kavuşturma imkanı sağlayan uygulama, “App Store, Play Store ve AppGallery” aracılığıyla (mobil) akıllı cihazlara indirilebiliyor.
Dağıtım şirketleri mevzuata göre arızaları zamanında gidermesi gerekiyor
Uygulama üzerinden bildirilen ihbarlar otomatik konum alma özelliği sayesinde TEDAŞ’la birlikte aynı anda ilgili dağıtım şirketlerine iletilerek çözüme kavuşturuluyor. İhbarlarda yer alan, arıza ya da kesintilere müdahale işlemleri TEDAŞ tarafından da ayrıca takip ediliyor.
Kullanıcıların ihbar olarak bıraktığı arızaların elektrik dağıtım şirketi tarafından mevzuatta belirtilen; “Yeraltı kablo tamiratı, direk montajı, komple pano değişimi vb. arızaları imar alanı içinde 72 saat, imar dışında ise 144 saat”, “Armatür değişimi ve diğer arızalarda ise imar alanı içi 24 saat, imar alanı dışı 48 saat” süreler içerisinde giderilmesi ve vatandaşa geri bildirim yapılması gerekiyor.
Kurumdan yapılan açıklamada vatandaşlar uygulamayı kullanmaya davet edilirken, “TEDAŞ olarak vatandaşlarımızdan uygulamayı mobil cihazlarına indirip çevresinde yaşanan elektrik arıza ve aydınlatma sorunlarını ihbar ederek, kamuoyu menfaatine çözüme kavuşturma imkanını kullanmasını talep ediyoruz.” denildi.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ