Türkiye’de Kuşak ve Yol yeni simgelerini keşfediyoruz

Türkiye, Kuşak ve Yol’un ortak inşasına katılan önemli ülkelerden biri. Son on yılda Türkiye’de esen  “Çin rüzgarı” günden güne büyüyor. Türkiye’deki Kuşak ve Yol yeni simgeleri de çoğalıyor. CGTN Türk muhabirleri Cao Ying ve Ma Yuyao, NTV Tekno Hayat programının sunucusu Ahmet Can ile birlikte kısa süre önce  Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu, Nuctech ve Kumport Limanı dahil olmak üzere Çin ve Türkiye’nin Kuşak ve Yol ortak inşalarını ziyaret etti.

Türkiye’de Kuşak ve Yol yeni simgelerini keşfediyoruz
Yayınlama: 29.11.2023
19
A+
A-

Türkiye, Kuşak ve Yol’un ortak inşasına katılan önemli ülkelerden biri. Son on yılda Türkiye’de esen  “Çin rüzgarı” günden güne büyüyor. Türkiye’deki Kuşak ve Yol yeni simgeleri de çoğalıyor. CGTN Türk muhabirleri Cao Ying ve Ma Yuyao, NTV Tekno Hayat programının sunucusu Ahmet Can ile birlikte kısa süre önce  Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu, Nuctech ve Kumport Limanı dahil olmak üzere Çin ve Türkiye’nin Kuşak ve Yol ortak inşalarını ziyaret etti.

Türkiye’nin en hızlı metrosu olan Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu, 22 Ocak 2023 tarihinde resmen hizmete girdi. Bu, Çin’in yabancı ülkelere ihraç ettiği ilk tam otomatik sürücüsüz metrosudur. Kağıthane İstasyonu’ndan İstanbul Havalimanı’na 24 dakikada ulaşımı sağlayan metronun trenleri Çinli CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. (CRRC ZELC) şirketi tarafından inşa edildi.

Ahmet ve Ma metroya binerek tren hakkında bilgiler elde etti ve trenin ne kadar hızlı ve komforlu olduğunu yakından hissetti. CRRC MNG Mühendisi He Kaibo, Türkiye’nin en hızlı metrosu konumunda bulunan Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosunda kullanılan teknoloji hakkında şu bilgileri verdi:

“Aracımız otonom teknik özelliği taşıyor, çeşitli sürücüsüz sürüşlere uyuyor. Otonom sürüş teknolojisinin kullanımıyla birlikte havavlimanı hattının farklı saatlerdeki yolcu akışının ihtiyaçlarını karşılayabilir. Büyük eğimlere uyan çekiş kontrol sistemini geliştirdik, söz konusu sistem uzun mesafeli, büyük eğimli, yüksek hızlı sürüş ihtiyaçlarını karşılar. Acil duruma karşı görünebilen interkom sistemi ve kapıların interaktif kilidi açılması sistemiyle yolcular acil durumda operasyon ve kontrol merkeziyle anda irtibata geçebilir. İlk defa SİL2 güvenlik derecesine uyan yepyeni kontrol sistemini çıkardık, araç daha güvenli bir şekilde kontrol edilebilir. Aracın basınç dayanımı 1200 kN, gerilme direnci ise 960 kN’ye ulaşarak standarttan 1.5 kat daha güçlü. Aracımız dünyanın en önünde bulunan EN45545 yangından korunma standartlarına göre tasarlandığı için yangın riskini en düşük seviyeye düşürüyor. Pantograf barasına dayalı ana elektrik şebekesinin kullanımıyla birlikte elektrik daha iyi bir şekilde sağlanıyor. Herhangi pantograf bozulduğunda araç normal bir şekilde sürüyor. Bunlarla birlikte vagonlarda iç döngülü algılanma sistemi kuruluyor, böylece radyo, duyuru gibi sesler frekansa dönüştürülüp kolayca işitme cihazı takan yolculara ulaşır. Klima sisteminde ise basınç dalgası koruma cihazı ayarlandı, basınç dalganın yol açacağı rahatsızlıklar en büyük ölçüde azalıyor. Her araçta ayrıca akıllı USB bağlantı noktası ve bagaj rafı kuruluyor. ”

İstanbul Havalimanı hattının onlarca yerli işletmelerinin katılımını sağlayarak Türkiye’nin ray ulaşım sektörünü geliştirip Çin ve Türkiye arasındaki ulaşım işbirliğini derinleştirdiğine işaret eden He, CRRC MNG olarak iki ülkenin ulaşım alanındaki işbirliğini daha yüksek seviyeye taşıyarak daha iyi çözüm, daha iyi teknoloji ve hizmete bağlayıp Türk halkına daha güvenli, rahat, ekonomik ve kolay seyahat yollarını sağlayacağını dile getirdi.

Türkiye’nin en büyük ve modern üç limanından biri olan Kumport , 2015 yılında Cosco Shipping Port Limited (CSPL), China Merchants Port Holding (CMPH), China İnvestment Corporation’dan (CIC) oluşan üçlü konsorsiyum tarafından alınmıştı. Bu satın almanın ardından limanda yatırımlar hızla büyüdü.  1.7 milyon TEU olan yıllık konteyner elleçleme kapasitesi, 2.1 milyon TEU’ya çıkarıldı. Kumport Limanı’na ziyaret yapan Ahmet ve Ma limanın farklı çalışmalarında ileri teknolojinin uygulandığını gördü. Kumport teknik çalışmalardan sorumlu olan yetkili  mevcut terminal sahalarında oluşturulan 4 ayrı CFS’in sahasında müşterilerin farklı hizmet talepleri karşılandığını ve CFS’in sahalarında rezervasyonlu sistem uygulanmakta olup, bu yöntem ile konteynerin planlanan zamanda işleme alınması sağlandığını ifade etti.

Kumport Limanı Finansal İşler Genel Müdürü Wu Zhonghua, Çin ve Türkiye’nin Kuşak ve Yol ortak inşa projelerinden biri olan Kumport Limanı’nın son yıllarda sürekli yönetme seviyesi ve işleme verimliliğini yükselterek Çin ve Türkiye arasındaki ticarete daha kolay hizmeti sağladığını, Türkiye’nin ekonomik gelişimine olumlu katkıda bulunduğunu ifade etti.

Ahmet Can ve Ma Yuyao Kumport Limanı’na ziyaret yaptığında Çin’in Fuzhou kentinde düzenlenen Dünya Deniz Donanımları Fuarı’na katılan Cao Ying ve Alaaddin Çolak ile bağlanarak canlı yayın yaptı ve Çin ile Türkiye arasındaki denizcilik alanındaki işbirliğini konuştu.

Güvenlik kontrol sistemi hem havalimanları hem limanlar için son derece önemli. Bu alanda Çinli teknoloji şirketi olan Nuctech büyük rol oynuyor. Ahmet ve Ma Nuctech Türkiye şubesini ziyaret etti. 2005 yılında açılan Nuctech Türkiye’nin çoğu kara ve deniz limanlarında ekipmanları bulunduruyor. Türkiye’ye gireli Nuctech ekipmanları Türkiye hükümeti ve halkına daha kolay ve güvenli güvenlik kontrol çözümünü bağladı.

2017 yılında Nuctech İstanbul Havalimanı ile tüm X-raylı güvenlik kontrol ekipmanlarını sağlama anlaşmasını imzaladı. 2018 yılında söz konusu anlaşma yürürlüğe girerek İstanbul Havalimanı’ndaki tüm güvenlik kontrol ekipmanları Nuctech tarafından sağlanmış oldu. Pandemi döneminde Nuctech İstanbul Havalimanı’na CT teknolojisini taşıyan güvenlik kontrol ekipmanlarını sağlayarak İstanbul Havalimanı Türkiye’nin yolcuların valizlerinin kontrolünde dünyanın en ileri CT teknolojisine sahip olan ilk ve tek havalimanı haline geldi. Bu teknoloji sayesinde tehlikeli ürünler otomatik olarak algılanıyor, yolcular en kısa zaman içinde kolayca güvenlik kontrolünden geçebilir. Yolcular bilgisayar, yıkama çantası, kol saati, kemer gibi ürünleri valizden çıkarmadan direkt kontrol kapısından geçerek zamanı tasarruf edebilirler.

Bunun yanı sıra Bulgaristan ve Türkiye sınırında tren kontrol sistemi kuruldu. Bu sistemle birlikte Bulgaristan’dan gelen tren duraklamadan taranabilir, gümrük kontrolünün verimliliği de büyük ölçüde yükseldi.

Nuctech Türkiye Genel Müdürü He Pengfei, Nuctech’in İstanbul Havalimanı’ndaki ekipmanlarının Türk halkına derin izlenim bıraktığını dile getirerek,  yolcuların İstanbul Havalimanı’nda sağladıkları en ileri CT tekonolojisinin valiz kontrol işlemlerini ne kadar kolaylaştırdığını kolayca hissedebildiğini belirtti. He ayrıca Nuctech teknolojisi sayesinde güvenlik kontrol geçiş süresinin normal güvenlik kontrol ekipmanına göre 2-3 kat daha hızlı olduğunun altını çizdi.

Kuşak ve Yol yeni simgelerini keşfetme etkinliği Türkiye’de büyük yankı uyandırdı. Etkinlik 20 milyon erişime ulaşırken ilkokul öğrencisi, sanatçı, akademisyen, siyasetçi ve medyacı dahil olmak üzere Türkiye’nin farklı alanlarından on bine yakın kişi Kuşak ve Yol yeni simgelerini keşfetmeye kalktı.

NTV Operasyon Müdürü Cengizhan Kocahal etkinliği ve Kuşak ve Yol inisiyatifini olumlu karşılayarak şunları söyledi:

“İpek Yolu yüzyıllardır Doğu ile Batı arasında bir köprü oldu. Uygarlık gelişip değişse de yüzlerce yıldır yolun yönü ve ruhu hep aynı. Bu yol, bugün de milyonlarca insan tarafından uzakları görmek, yeni işbirlikleri yapmak, yeni ve güçlü bağlar kurmak için kullanılıyor. Tarihi İpek Yolu aslında ticaret yolu olsa da bugün kültürü de her iki tarafa taşıyor. Bu keşfetme etkinliği sayesinde bugün Kuşak ve Yol inisiyatifi kapsamında  Çin’in Türkiye’de yaptığı yatırımlarla çok büyük ortak projelerin yürütüldüğünü gördük. Bu projeler her iki ülke arasındaki bağları daha da güçlendiriyor. İki kültür birbirini artık daha da iyi tanıyor ve birbirine daha yakınlaşıyor.”


SANAYİ HABER AJANSI

SAVUNMA GAZETESİ

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.