DataExpert katkıları ile BMI Business School tarafından yürütülen ve 2016 yılından bu yana sürdürülen ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sonuçları açıklandı. 800’den fazla organizasyonun üst düzey pazarlama yöneticisinin değerlendirmesiyle hazırlanan listede yer alan ‘En Etkin 50 CMO’ya ödülleri, 10 Ekim’de gerçekleşecek CMO Summit 2023’te takdim edilecek.
DataExpert katkıları ve BMI Business School tarafından yürütülen 2023 yılı ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sonuçları belli oldu. Listedeki kadın-erkek yönetici dengesi geçen yıla göre yer değiştirdi. Bu yıl 800’den fazla şirkette pazarlama alanındaki yöneticilerin etki ve yetkinlikleri değerlendirilerek hazırlanan listede yer alan liderlerin yüzde 54’ünü kadınlar oluşturdu. Pazarlama alanında sayıları her yıl artan kadın liderlerin oranı geçen yıl yüzde 46’ydı.
Adayların başarı kriterlerindeki performanslarının ve yetkinliklerinin danışma kurulu tarafından incelenmesiyle belirlenen En Etkin 50 CMO listesinde bu yıl, Türk Hava Yolları, Arçelik, Unilever, Turkcell, Betek Boya, PepsiCo Türkiye, Hayat, Lenovo Türkiye, DeFacto, Logo Yazılım, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, Aras Kargo, Akbank, CarrefourSA, Borusan Otomotiv, TAB Gıda, Watsons Türkiye, Penti, Garanti BBVA, Vestel, Dimes, Koçtaş, Şişecam, Migros Grubu, Beymen, Teknosa, Otokoç Otomotiv, Brisa Bridgestone, FLO, Hopi, Vodafone, Ülker, sahibinden.com, Nestlé, LC Waikiki, Şok Marketler, Boyner Büyük Mağazacılık, Allianz Türkiye, P&G, Çimsa, Domino’s, Tosyalı Holding, Yapı Kredi, Mavi, Türkiye İş Bankası, Petrol Ofisi, Aksigorta, Yıldız Holding gibi ulusal ve uluslararası ölçekte farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin pazarlama liderleri yer aldı.
ALTUNKAYA: EN ETKİN 50 CMO, OYUN KURANLARI GÖRÜNÜR KILIYOR
‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sektörde beklenen bir liste olduğuna değinerek pazarlama stratejilerinin dönüşümünde liderlerin etkisi ve rolüne dikkat çeken DataExpert Yönetici Ortağı Yasin Altunkaya şunları söyledi:
“Bugün iş yapış modelleri şirketlerin tüm departmanlarında hızlı bir dönüşüm içinde. Organizasyonların, son kullanıcıya ve paydaşlarına dokunduğu noktalarda ise pazarlama, etkileşim alanının tam ortasında oyun kurucu rol üstleniyor. Pazarlama liderleri ise şirketlerinin oyunda durdukları yeri belirlemede kumandayı elinde tutanlar konumunda. Biz de ‘CMO Summit 2023’ü heyecanla beklerken, pazarlama dünyasındaki değişime yön verenleri gösteren ‘En Etkin 50 CMO’ listesini yapmış olmaktan dolayı mutluyuz. Liste, pazarlamanın trendlerini belirleyenleri görünür kılıyor. Dolayısıyla bu araştırma pazarlama sektörü ve şirketlerin yönünü göstermesi açısından önemli. Bir diğer önemli nokta ise listenin yarısından fazlasını kadın liderlerin oluşturması. Bu her geçen yıl artan bir grafikte seyrediyor. Geçen yıl listede 23 kadın lider yer alırken bu yıl sayı 27’ye yükseldi. Bu değişim pazarlamadaki dinamikleri de değiştiriyor. Başarılı liderler, genç kadın yöneticilere örnek oluyor. Ülkemizde pazarlamanın parlak geleceği için umutluyuz ve bu liderlerin yol göstericiliğini takdir ediyoruz.”
PAZARLAMANIN LİDERLERİNE ÖDÜLLER CMO SUMMİT 2023’TE
En Etkin 50 CMO’ya ödülleri 10 Ekim’de Mandarin Oriental Bosphorus Otel’de düzenlenecek CMO Summit 2023’te takdim edilecek. Türkiye’nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcılarına ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapacak CMO Summit 2023’te pazarlama dünyasından duayenler, çok sayıda üst düzey konuşmacı ve basın mensupları yer alacak.
CMO, pazarlama, yönetici
SANAYİ HABER AJANSI