Son yıllarda yüzde 75 büyüyerek 40 bin metrekarelik alana ulaşan bu yıl 80 bin kişinin ziyaret ettiği Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı, dünyanın en büyük gıda fuarları olan ANUGA ve Dubai Gulfood Fuarları’nın büyüklüğüne hızla koşuyor.
Türk gıda ihracatının yüzde 48’ini gerçekleştiren hububat bakliyat yağlı tohumlar sektör kurulunun kurduğu Türk Gıda Platformu’nun büyük destek verdiği Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı, 3-6 Eylül 2024 tarihlerinde temel gıda ürünleri ve şekerli mamuller ağırlıkta olmak üzere, bitkisel yağlar, unlu mamuller, makarna, et, tavuk ve süt ürünleri ve baharat alıcıları ve ihracatçılarını buluşturdu.
Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’nın 2024 yılında ziyaretçi profilinde de önemli değişim gözlemlediğini dile getiren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, geçen yıllarda Ortadoğu ve Afrika ülkelerinden ziyaretçilerin katıldığı fuara bu yıl ABD, Kanada, Japonya gibi ülkelerden ithalatçıların yoğun ilgi gösterdiğini vurguladı.
Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’na uluslararası katılımın artmasıyla Türk ihracatçıları için daha verimli hale geleceğini dillendiren Öztürk sözlerini şöyle sürdürdü:
“Türk Gıda Platformu olarak alım heyeti organizasyonları yaparak, stantlarımızda tadım etkinlikleriyle güç veriyoruz. Türkiye’de gıda ihracatının lideri olan Ege İhracatçı Birlikleri üyesi 100’den fazla firmamız bu yıl stant açtı ve Türk ihraç ürünlerini tanıttı.”
TÜYAP Kongre Merkezinde gerçekleşen fuar alan olarak 40.000 m2 lik genişliğe ulaşırken, bin 300 firma yerini aldı. Fuarda bu yıl toplam ziyaretçi sayısı 80 bine ulaştı. Fuar boyunca sektör paydaşları ve ünlü şeflerin katılımıyla gıda sektöründe yeni trendler, sürdürülebilirlik, teknolojik yenilikler ve dijitalleşme konularında paneller ve etkinlikler düzenlendi.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ