Mayıs ayı satış verilerine göre Yeni Peugeot Rifter, ulaştığı yüzde 25’lik segment payı ile lansman ayında sınıfının en fazla tercih edilen hafif ticari aracı olarak büyük bir başarıya daha imzasını attı.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) açıkladığı mayıs ayı satış verilerine göre Peugeot Türkiye, Yeni Rifter modeliyle yakaladığı başarıyı bir adım daha ileriye taşıdı.
Geçtiğimiz yılı hafif ticari araç pazarında gerçekleştirdiği 20 bin 83 adetlik toplam satış rakamıyla tamamlayan Peugeot, özellikle Rifter’ın performansıyla yılı 3’üncü sırada tamamlamıştı. 2024 yılına da hızlı bir giriş yapan Peugeot, artan performansını yenilenen Rifter’la lansman dönemi olan mayıs ayında zirveye taşıdı. Mayıs ayında yüzde 25 segment payına ulaşan Peugeot Rifter, geçtiğimiz ay segmentinin en fazla tercih edilen hafif ticari aracı olarak liderliğe ulaştı.
Rifter’in hafif ticari araç pazarında bir marka haline geldiğini söyleyen Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “Aracımızın bu yükselen satış grafiği bizi çok mutlu ediyor. Geçtiğimiz yılı kendi segmentinde lider olarak tamamlayan Rifter, geçtiğimiz mayıs ayı itibarıyla lansman ayında tekrar liderliğe ulaşmayı başardı. Mayıs ayında segmentinde satılan her 4 hafif ticari araçtan biri Yeni Peugeot Rifter oldu” dedi. 2023 yılını hafif ticari araç pazarından yüzde 7,6 pay alarak tamamladıklarını hatırlatan Gülin Reyhanoğlu, “Bu toplam pazar payımızın da üzerinde bir paya işaret ediyor. Tamamen yenileyerek pazara sunduğumuz ticari araç ürün gamımız, iddialı hedeflerimize ulaşmada en büyük yardımcımız olacak. Bu yıl da hafif ticari araç pazarında geçtiğimiz yıla paralel bir pay hedefliyoruz” diye konuştu.
Geçtiğimiz yıl toplam pazarda hafif ticari araçların satış oranının yüzde 22 olduğunu hatırlatan Gülin Reyhanoğlu, devam etti:
“Peugeot Türkiye olarak bizde bu oran yüzde 26 olmuştu. İddialı hafif ticari araçlarımızla bu oranın 2024’te de pazarın üzerinde gerçekleşmesini hedefliyoruz. Daha önce de belirttiğimiz gibi Peugeot Türkiye olarak çıktığımız yerden inmeyi düşünmüyoruz. Bu yılki hedeflerimizde Rifter çok önemli bir görev üstleniyor. Hafif ticari araç pazarında geçen yıl ulaştığımız pazar payımızı 2024 sonunda da korumayı hedefliyoruz. 11 bin 86 adetlik satışımız ile Rifter modelimiz geçtiğimiz yıl toplam hafif ticari araç satışımızın yarısından fazlasını oluşturdu ve yılı segmentinin lideri olarak tamamladı. Bu yıl da yeni Rifter ile satışlarımızın içerisindeki oranı daha da artırmak istiyoruz.”
Yeni Rifter Türkiye’de Allure ve GT olmak üzere iki farklı donanım seçeneğiyle sunuluyor. Yeni Rifter, iş gereği yükleme alanına ihtiyacı olan kullanıcıların farklı bir otomobile ihtiyaç duymadan aileleriyle birlikte kullanımı için uygun, SUV tasarımı ve modüler yapısıyla öne çıkıyor. Yeni Rifter, ön ızgarada yer alan Yeni Peugeot logosu ve yeni ön ızgara tasarımıyla birlikte daha dinamik bir ön tasarıma sahip. Ayrıca yeni model, markanın ikonik üç pençeli ışık imzasını da taşıyor. Rifter’ın iddialı tarzı, beğenilen yeni Haki Yeşil ve Turkuaz Mavi renkleriyle daha da ön plana çıkıyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ