Z kuşağının yarısı yatırım kararlarını influencer’lara göre veriyor

Bireysel yatırımcılık kripto, borsa ve emtialara erişimin kolaylaşmasıyla bir trende dönüşürken, bu konuda bilgiye duyulan ihtiyaç da arttı. 2024 ikinci çeyreğine ilişkin bir araştırma, bireysel yatırımcıların yüzde 65’inin finansal tavsiyelere her zamankinden daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koydu.

Z kuşağının yarısı yatırım kararlarını influencer’lara göre veriyor
Yayınlama: 27.05.2024
4
A+
A-

Borsa İstanbul, ABD hisseleri, kıymetli madenler, TEFAS fonları gibi çeşitli yatırım araçlarının dijitalleşerek daha erişilebilir hale gelmesi, borsadaki yatırımcı sayısına yansıdı. Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) verileri, yalnızca Borsa İstanbul'daki yatırımcı sayısının son bir yılda yüzde 72 arttığını gösterdi. Tüm dünyada izlenen bu küresel trend, yatırım odaklı içerik üreticiliğini de mesleğe dönüştürdü. 

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Research & Co Kurucusu Aleyna Halis, “Bugünün bireysel yatırımcılarının tercihlerine dair yürütülen 2024 tarihli bir araştırma, bireysel yatırımcıların yüzde 65'inin finansal bilgive tavsiyelere şimdiye kadar olduğundan daha fazla ilgi duyduğunu gösteriyor. Bu da yatırım, finans, hisse senedi, tasarruf gibi konularda içerik üreticiliğini bir mesleğe dönüştürüyor” dedi.

Yatırımcıların yüzde 34'ü kararlarında sosyal medyadan etkileniyor

ABD'nin ünlü yatırım bankası JPMorgan Chase’in derlediği veriler, bireysel yatırımcıların yüzde 34'ünün, sosyal medyada gördükleri duyuru ve haberler sonucunda yatırımlarında en az bir değişiklik yaptığını ortaya koydu. Sosyal medyanın bilgiye erişim biçimlerini değiştirdiğine dikkat çeken Aleyna Halis, “Alım gücü Z kuşağının eline geçtikçe, Z kuşağı tasarruflarını önceki kuşaklardan daha farklı değerlendirmeye ve bunu yaparken bilgi kaynaklarında da yenilikçi olmaya odaklanıyor. Örneğin Z kuşağının yarısının yatırım kararlarını influencer'lara göre verdiğini biliyoruz. Bu kuşağa mensup 5 kişiden üçü, sosyal medyada finansal hesapları takip ediyor. Dolayısıyla içerik üretimi cephesinde de rekabet oldukça yoğun. Research & Co olarak bu rekabette öne geçmek isteyen aracı kuruluşlara, borsa ve yatırım odaklı kişi ve kurumlara, sosyal medya ve içerik üretimi hizmetleri konusunda danışmanlık sunuyoruz” diye konuştu.

Borsa odaklı içerik üreticilerine pazarlama desteği sunuyor

Finansal piyasaların kripto paralar, ABD hisseleri, Avrupa borsaları, Borsa İstanbul, emtialar gibi pek çok öğeden oluştuğunu ve anlık etkileşimlerin getirileri doğrudan etkilediğini belirten Aleyna Halis, “Yatırım odaklı içerik üreticiliğinde en önemli konulardan biri de güven. Kullanıcılar, istikrarlı paylaşımlar yapan, bilgilendiriciliği önceliklendiren hesaplara daha çok ilgi duyuyor. Research & Co olarak biz de kurumsal iletişim alanındaki uzmanlığımızı, küresel finans piyasalarına dair bilgi birikim ve reflekslerimizle birleştiriyoruz. Sürekli değişen piyasalara dair dinamik takip kaslarımız, borsa odaklı içerik üreticilerine, borsada işlem gören şirketlere, yatırımcı ilişkilerini yönetmek isteyen aracı kuruluşlara uygun içerik takvimleri oluşturmamızı mümkün kılıyor. Sunduğumuz pazarlama desteği, yönettiğimiz hesapların erişim alanlarını genişletiyor” ifadelerini kullandı.

“300 kişiye finansal okuryazarlık kazandırdık, 50 hesap yönetiyoruz”

Research & Co'nun iki yıl önce bireysel finansa dair eğitimler sunan bir yapı olarak kurulduğunu ve bugüne dek 500'den fazla kişiye danışmanlık sunduğunu söyleyen Research & Co Kurucusu Aleyna Halis, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: 

“300’den fazla öğrenciye, finansal okuryazarlığın temellerini anlattık. Bugün yeni ve Türkiye’de ilk olan iş modelimizle, yalnızca yatırım, finans odaklı içerik üreten 50’den fazla sosyal medya hesabına danışmanlık hizmeti sunuyoruz. Kadınların finansal okuryazarlığına katkıda bulunan özel eğitimlere katılarak, finansal özgürlüğün yaygınlaşması ve varlık piyasalarının erişilebilirliğinin artması için çalışıyoruz.”


SANAYİ HABER AJANSI

SAVUNMA GAZETESİ

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.