Zincir marketler indirimleri peş peşe açıkladı. Son olarak Tarım Kredi de yüzde 50’ye varan indirim yaptığını duyurdu. Peki diğer sektörlerde de indirim yapılır mı? İşte detaylar…
Tarım Kredi Marketleri 16 Ekim’den itibaren bazı ürünlerde yüzde 50’ye varan indirim kararı aldı. Diğer zincir marketler de bazı ürünlerde indirim kararı alırken mobilyacılar da yılbaşına kadar zam yapmayacak. Peki diğer sektörlerde de indirim yapılır mı? İşte detaylar…
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu şu ifadeleri kullandı: “Ülkemiz tüketicisi son 3-4 yıldır büyük sıkıntılarla karşılaştı. Bunların sonucunda da oldukça yüksek bir enflasyon ile baş başa kalındı. Gelinen noktada Cumhuriyetin 100. yılı kampanyası kapsamında tüm zincir marketlerin piyasada referans fiyat oluşturma güçlerini de dikkate alınarak indirim yapmasını ve yıl sonuna kadar fiyatları sabitlemesini bekliyoruz.
‘2023 SONUNA KADAR UZATILMALI’
Temel gıda ürünleri başta olmak üzere temel ihtiyaç ürünlerinde bin çeşit üründe indirim yapacağını açıklayan bir milli zincir market ay sonuna kadar fiyatları değiştirmeyeceğini ilan etmesine karşılık tüketicilerin beklentisi diğer zincir marketlerin de bu kampanyaya katılmaları ve indirim süresini 2023 yılı sonuna kadar uzatmalarıdır.
‘FİYATI BİN LİRADAN AŞAĞI SATILAMAZ HALE GELDİ’
Zincir marketlerin yanı sıra konfeksiyon sektöründe de enflasyonun etkisi kendisini göstermeye başladı. Sıradan bir pantolon veya gömlek bile bin liradan aşağı satın alınamaz hale geldi.
TEKSTİL, KONFEKSİYON, BEYAZ EŞYA, MOBİLYADA DA İNDİRİM BEKLENTİSİ!
Bu nedenle tekstil ve konfeksiyon sektöründe de fiyatların bir miktar indirilerek sabitlenmesini özellikle dayanıklı tüketim ürünlerinde, beyaz eşya, mobilya gibi ürün çeşitlerinin de fiyat indirimi ve sabit fiyat uygulamasına geçmesini bekliyoruz.
‘3 AY KAZANÇ SAĞLAMAMAYI KABULLENMELİYİZ’
Sonuç itibarıyla bu ülke hepimizin. Enflasyonla mücadele için herkes elini taşın altına koymalı bu topyekün mücadelenin başarılı tarafında olmak istiyorsak fedakarlıktan kaçınmamalıyız. Gerekirse üç ay boyunca kazanç sağlamamayı göze almalı, hatta bir miktar zararı da kabullenmeliyiz.
TÜKETİCİLERE ‘İHTİYAÇ FAZLASI’ UYARISI!
Unutulmamalıdır ki ticarette kar, zararın ortağıdır. Gün dayanışma günü enflasyonla topyekün mücadelede ancak bu şekilde başarılı olunabilir. Tüketicilere de önemli ve son tavsiyem fiyatlar artacak endişesi ile ihtiyaç fazlası satın almaktan kaçınmaları her zaman 5 litre ayçiçek yağı alıyorlarsa bu kez 1-2 litre halinde almalarıdır. Her sene iki pantolon bir ayakkabı alıyorlarsa bunu iki senede bire indirmelidirler. Böylelikle yapay talep artarak fiyatların yükselmesi engellenmiş olacaktır.
‘FAHİŞ FİYATI BELGELEYİN’
Tüketiciler yapılan fahiş fiyat uygulamalarını belgeleyerek Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu’na şikayet etmelidir. Böylelikle vurgun peşinde olanlar tüketicilerin indirim beklentisini etiketlere zam olarak yansıtanlar haksız kazanç yerine hak ettikleri yaptırımlarla karşı karşıya kalacaklardır.”
Ekonomi, Enflasyon, Market
SAVUNMA GAZETESİ