Konteyner yüklü bir tren, kuzey Çin’deki Shijiazhuang’dan kalkarak Avrupa ülkesi Sırbistan’in başkenti Belgrad’a gitti. Bu tren, hem Çin-Avrupa ekspres demiryolu bağlantısının yeni bir hattını işletmeye açıyor hem de aynı zamanda Beijing-Tianjin-Hebei ile Sırbistan arasındaki ilk direkt demiryolu bağlantısını oluşturuyor.
Konteyner yüklü bir tren, kuzey Çin’deki Shijiazhuang’dan kalkarak Avrupa ülkesi Sırbistan’in başkenti Belgrad’a gitti. Bu tren, hem Çin-Avrupa ekspres demiryolu bağlantısının yeni bir hattını işletmeye açıyor hem de aynı zamanda Beijing-Tianjin-Hebei ile Sırbistan arasındaki ilk direkt demiryolu bağlantısını oluşturuyor.
Çin-Avrupa ekspres demiryolu nakliyat hizmeti, başladığı 2011 yılından beri çok büyük bir büyüme kaydetti ve yıllar geçtikçe “Kuşak ve Yol” Girişimi çerçevesindeki iş birliğine ilişkin taşıma ve lojistik desteği sağladı. Bu çarpıcı gelişmeye değişik etkenler katkı yaptı.
Öncelikle, Çin-Avrupa ekspresleri Asya ile Avrupa arasında güvenli ve güvenilir bir demiryolu bağlantısı gerçekleştirdi ve aralarında otomobil, yedek parça, giyim eşyası, tahıl, şarap, kahve çekirdeği ve kereste de bulunan 50 bin çeşit mal taşıdı.
Çin Devlet Demiryolları’na (China State Railway Group Co., Ltd.) göre söz konusu demiryolu hizmeti, Şubat 2024 sonu itibarıyla 120 Çin kentini 25 Avrupa ülkesinden 219 kente bağlıyor. Bu hat, Çin ile Avrupa arasındaki en önemli ana yollarından biri.
Gerçekten de bu hizmet, içinde bulunduğumuz yılın ilk iki ayında düzenli olarak yaygınlaştı. Nitekim ocak ve şubat aylarında Çin-Avrupa tren sayısı, önceki yıla kıyasla yüzde 9 oranında bir artış kaydederek 2 bin 928’e ulaştı. Öte yandan bu yılın ilk iki ayında bu yolla 317 bin standart konteyner taşındı. Bu sayı, önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10 oranında bir artışa tekabül ediyor.
SANAYİ HABER AJANSI
SAVUNMA GAZETESİ