ATAK ’tan BARKAN ’a, Oruçreis ’ten MİLGEM ’e… Milli Platformlar Yerli Şarj Sistemleriyle Güç Buluyor

ATAK ’tan BARKAN ’a, Oruçreis ’ten MİLGEM ’e…  Milli Platformlar Yerli Şarj Sistemleriyle Güç Buluyor
Yayınlama: 17.04.2024
26
A+
A-

Aspower Enerji, ATAK’tan BARKAN’a, Oruçreis’ten MİLGEM’e birçok milli platforma ürün geliştiriyor. 2019 yılından bu yana savunma sanayine özellikle kesintisiz güç kaynakları ve elektrikli araç şarj sistemleri üretiyorlar. “ASELSAN ile beraber çalıştığımız MİLGEM 5, MİLGEM Pakistan, TCG Oruçreis fırkateylerinde kullanılan telsizleri besleyen kesintisiz güç kaynakları bizim geliştirdiğimiz ürünler ve bu gemilerde kullanılmaktadır. Ayrıca yine ASELSAN’ın TEMSA ile beraber geliştirdiği elektrikli otobüs projesinde geliştirdiğimiz 450 kW otobüs şarj ünitesi Samsun’da kuruludur. HAVELSAN’ın geliştirdiği BARKAN insansız kara aracında kullanılan şarj sistemlerini geliştirdik. FNSS’in paletli araçlarında kullanılan tahrik sistemi için şarj sistemlerini geliştirdik. TUSAŞ’a ATAK helikopterinin ilk çalıştırılmasında kullanılan helistart ürününü verdik. Tüm bunlara ek olarak, Gölcük Tersane Komutanlığı’nda kurulan denizaltıların şarj sistemlerini geliştirdik” diye konuşan Aspower Enerji Genel Müdürü Ramazan Demir, projeler hakkında bilgi verdi.

Çanakkale’den Kars’a elektrikli araç şarj sistemlerimiz kullanılıyor

Geliştirdikleri elektrikli araç şarj sistemlerinin Çanakkale’den Kars’a kadar birçok şehirde kurulduğunu ve kullanıldığını söyleyen Ramazan Demir, şöyle konuştu: “Ülkemizde elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla ihtiyaç olarak ortaya çıkan elektrikli araç şarj sistemlerini tamamen kendi mühendislik kaynaklarımızla geliştirmek üzere yola çıktık. Elektrikli araç şarj sistemlerini Türkiye’de her şeyiyle kendi başına uçtan uca geliştiren ilk firmayız. Bu cihazlarda güç elektroniği, şarj kartı, elektronik kart tasarımı ve yazılım geliştirilmesi gerekmektedir. Bunu tamamen kendi mühendislerimizle kendi bünyemizde gerçekleştirdik. Öte yandan gerek ticari alanda gerekse de savunma alanında farklı ürünlerimiz mevcuttur. Özellikle ticari tarafta Çanakkale’den Kars’a kadar geliştirdiğimiz elektrikli araç şarj sistemlerimiz kurulmuştur ve görev yapmaktadır. Ayrıca kesintisiz güç kaynakları, güç elektroniği, ekipmanlar AC-DC invertörler, konvertörler gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında farklı müşterilere sunulmaktadır.”

Kesintisiz güç kaynaklarımız, farklı askeri platformlarda aktif görev yapıyor

Savunma alanına birçok proje geliştirdiklerini ve geliştirmeye devam ettiklerini söyleyen Demir, “Savunma tarafında ise insansız kara araçları için şarj sistemlerimiz, hibrit ve full elektrik tahrik sistemli paletli askeri araçlar için şarj sistemlerimiz, denizaltılar için kullanılan şarj sistemlerimiz, helikopterlerin ilk çalıştırılmasında kullanılan helistart cihazımız ve farklı askeri gemi platformlarında kullanılan kesintisiz güç kaynaklarımız aktif görev yapmaktadır. Bundan sonraki aşamada hedefimiz şu anda aktif olarak da çalıştığımız farklı araçların elektrik tahrik sistemlerinin geliştirilmesidir. Bunların içerisinde full elektrikli askeri tekne, römorkör gemi, çekici vasıtalar için elektrikli tahrik sistemi gibi çalışmalarımız vardır. Bu projelerde ihtiyaç olan alt ekipmanlar, elektrik motor sürücüsü, batarya paketi, batarya yönetim sistemi, yazılım, güç dönüşüm ünitesi ve güç elektroniği konularında da çalışmalar yapmaktayız” diye konuştu.

ASELSAN, HAVELSAN, FNSS ve TUSAŞ için projeler geliştiriyorlar

Dahil oldukları milli projeler hakkında bilgi veren Demir, “ASELSAN ile beraber çalıştığımız MİLGEM 5, MİLGEM Pakistan, TCG Oruçreis fırkateylerinde kullanılan telsizleri besleyen kesintisiz güç kaynakları (UPS), frekans konvertörleri ve geliştirdiğimiz birçok ürün bu gemilerde kullanılmaktadır. Ayrıca yine ASELSAN’ın TEMSA ile beraber geliştirdiği elektrikli otobüs projesinde bizim geliştirdiğimiz 450 kW otobüs şarj ünitesi Samsun’da kuruludur. HAVELSAN’ın geliştirdiği BARKAN insansız kara aracında kullanılan şarj sistemlerini yine biz geliştirdik. FNSS’in paletli araçlarında kullanılan tahrik sistemi için şarj sistemlerini geliştirdik. Ayrıca TUSAŞ’ın ATAK helikopterinin ilk çalıştırılmasında kullanılan helistart ürününü geliştirdik. Helistart helikopterlerin henüz yerdeyken çalıştırılmasını sağlayan ünitelerdir. Yani otomobilleri marş motoru çalıştırıyor, helikopterleri ise bu ünite çalıştırıyor gibi düşünmek gerekmektedir. Ek olarak Gölcük Tersane Komutanlığı’nda kurulan denizaltıların şarj sistemlerini geliştirdik” dedi.

Mısır, Rusya, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan’a ihracat

Ürünlerinde yüzde 95’in üzerinde yerlilik oranını yakaladıklarını da ekleyen Demir, sözlerini şöyle noktaladı: “Özellikle kesintisiz güç kaynaklarında Mısır, Rusya, Katar gibi ülkelere birçok ürünümüz teslim edildi. Ayrıca şu an elektrikli araç şarj sistemleri için Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan’da bayiliklerimiz bulunmaktadır. Satış kanallarımızı Almanya, Polonya, Avusturya gibi ülkelere de genişletmek üzere çalışmalarımız sürmektedir. Elektrikli araç şarj sistemlerimizde yüzde 95’in üzerine çıkan yerlilik oranlarımız mevcut. Geliştirdiğimiz şarj sistemlerinin içerisindeki en kritik komponent olan “şarj kartı” tamamen kendi tasarlayıp ürettiğimiz bir üründür. Özellikle Türkiye’de bu teknolojiye sahip başka bir firma yoktur.”

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.